Avatar billede lasse_rugby Novice
21. august 2016 - 11:20 Der er 11 kommentarer

opsætning fra yousee giver ikke mening

jeg er ved at hjælpe nogle venner med at få deres fjernsyn online men undere mig over følgene.

de fik først sat en router op i den ene ende af huset med 2 ssid'er en til 2,4 gz og en til 5 gz

og efterfølgene har yousee været ude og montere en boks mere da routeren ikke kunne række over hele huset med et andet ssid så de nu har 3 ssid'er og deres mobiler skifter så frem og tilbage men når de nu gene vil bruge en netværks højtaler så giver det jo problemer

plus at på den sidste boks de montere kan jeg ikke få lov til at koble netværks printer og højtaler på og jeg kan ikke få lov til at åbne nogle porte på den.

så spørgsmålet 1
skal der ikke bare være et ssid? (deres nye tv og iphone og ipad understøtter både 2.4 og 5 gz

soørgsmål 2
er routeren fra yousee go nok eller skal jeg finde to nye routere til dem? (der er trukket kabel til den anden ende af huset så der er go mulighed for at forlænge)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2016 - 14:21 #1
mit 2,4/5ghz wifi kører på én fælles ssid - ingen problemer.
jeg har sat en ekstender (wifi over el) til hos nogle venner - igen samme ssid i hele huset - ingen problemer.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. august 2016 - 16:29 #2
Yousees nye router er udmærket. Jeg foretrækker nu deres standard med 2 sid sås man kan vælge fra enhederne. Det er uproblematisk når begge sid dækker hele huset. Har faktisk ikke fået kablet de ting jeg havde tænkt mig da indgangspunktet i huset skiftede etage da jeg gik fra gammeldags kobber til internet via TV-stik. Jeg kan i hele huset trådløst downloade en smule hurtigere end den hastighed jeg betaler for. Men har du problemer og den nye router så følg claes57 råd - extender.
Avatar billede jk45 Forsker
21. august 2016 - 18:57 #3
nr 2 er kun en extender
Avatar billede lasse_rugby Novice
21. august 2016 - 19:32 #4
Ja nr 2 er en extender det er jeg med på men den har nogle porte som ikke er åben og det under mig
Avatar billede jk45 Forsker
21. august 2016 - 19:39 #5
En extender har ikke nat funktion over hovedet, den modtager et trådløst signal og sender det videre
Avatar billede lasse_rugby Novice
21. august 2016 - 20:32 #6
Det skal siges at den er med kabel fra den første router
Avatar billede jk45 Forsker
21. august 2016 - 21:05 #7
Den kan ved hjælp af en omskifter i bunden også fungerer som et AP.
Bruges den til det kan man sagtens give den samme ssid som homeboxen.
Den burde stadig ikkehave nat funktion men skal da gerne  tjekke det i morgen, jeg har 3 af dem i firmabilen
Avatar billede lasse_rugby Novice
22. august 2016 - 17:08 #8
det er en xclaim xi-3 der er monteret som ekstra boks, der er ikke umiddelbart en omskifter i bunden, og jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan få den til at køre i bridge mode, nogen der ved om den kan gøre det eller om der skal anskaffes en anden model
Avatar billede jk45 Forsker
22. august 2016 - 20:19 #9
Det ligner ikke umiddelbart en tdc /yousee ting
Avatar billede jk45 Forsker
22. august 2016 - 20:23 #10
Avatar billede lasse_rugby Novice
22. august 2016 - 21:04 #11
Det er en fra yousee der har sat den op, og som jeg læser det så laver den et nat og det er nok derfor at jeg ikke kan få det til at virke. Er der slet ikke nogen der kender xi-3