Avatar billede mik28 Seniormester
21. august 2016 - 16:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af Wordpress

Hej Eksperter

Jeg forsøger at sætte wordpress op på min server. Jeg er kommet til step 6. Jeg får desværre bare standardsiden op. Jeg har genstartet apache.

Man kan se det her http://mik.dyndns.dk

Guiden jeg bruger findes her:

https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-install-wordpress-with-lamp-on-ubuntu-16-04
Avatar billede Slater Ekspert
21. august 2016 - 16:23 #1
Den fejl skyldes som regel, at dine filer ikke ligger i den rigtige mappe - eller omvendt, at Apache ikke peger på den mappe, du vil have, som den rigtige. Apache standardsiden er en index-fil, så det er svært at overse, at den ligger i mappen du forsøger at smide dine filer i.

Hvor lægger du filerne? /var/www/html som guiden siger? Så vidt jeg kan se går den ud fra, at Apache er sat op til at benytte denne mappe - men det er ikke altid tilfældet.

Du skal nok tjekke Apache-konfigurationsfilerne for at finde hvor det aktive site peger på. Det er ikke helt til at sige hvor det er, for det kommer an på installationen og versionen af Apache. Det kan både ligge i apache2.conf, i sites-available/*, conf-available/* eller i vhosts/* - det er de mest normale steder.

Alternativt, den hurtige løsning, er lige at ls'e din /var/www mappe. Hvis der ligger andet i den, f.eks. public_html/, så prøv at smide en index.php ind i den (bare 'cat" test" >> index.php') og se om det gør en forskel.

En helt anden mulighed er, at DirectoryIndex ikke er sat op til at benytte index.php først - men i så fald skal der ligge en index.html i samme mappe som dine filer. Prøv at se om der gør det.
Avatar billede mik28 Seniormester
22. august 2016 - 07:43 #2
Det hjalp at tilføje DirectoryIndex index.php i apache2.conf

Tak for hjælpen