Avatar billede Slettet bruger
22. august 2016 - 16:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SQL statement

Hej

Jeg har to tabeller med kundernumre og andet data.
Jeg vil gerne lave en liste med kundenumrer samlet fra de to tabeller, hvor hvert kundenummer kun optræder en gang.
Dvs.:
- Hvis et kundenummer optræder i både den ene og den anden tabel, skal det kun optræde en gang i det færdige udtræk.
- Hvis et kundenummer optræder flere gange i den ene tabel, men ikke i den anden tabel, skal det optræde en gang i det færdige utræk.

Hvordan kan jeg det?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2016 - 16:35 #1
Maaske:

SELECT DISTINCT * FROM (
    SELECT kundenr FROM table1
    UNION
    SELECT kundenr FROM table2
) x;
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2016 - 17:04 #2
Mange tak.