Avatar billede javad Mester
22. august 2016 - 20:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mx master eller G502

jeg har valget mellem logitech mx master eller G502
begge opfylder mine krav men jeg har det svært med at vælge mellem  mxs ergonomiske design eller G502s sensor og macro muligheder.
problemet med G502 er ledning, sikkert den virker godt som desktop mus
men jeg bruger min laptop lige for tiden. Mx master er en meget god mus det eneste er at den er begrænset i form af macro optagelser til fx photoshop,
sony vegas o.s.v . helt ærligt vil jeg selv gerne have asus´s sparta mus den
har alt hvad jeg skal bruge, men på grund af prisen må den vente til en anden gang.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2016 - 11:42 #1
Det er jo svært for mig at fortælle dig, hvilken mus du bedst vil kunen lide - men jeg kan fortælle dig, hvad jeg har, og hvordan jeg gjorde:

jeg er gamer, og derfor har jeg en mus med ledning (der er intet være end at batterierne er tomt eller næsten tom, når man lige spiller) - og den skulle have laser (mere præcis) - jeg har denne gang købt mig en HP (jeg tror Lazer eller Razer eller noget lignende), hvor jeg kan indstille hastigheden "on the fly" - jeg har en knap hvor jeg vælger mellem 5 pre-indstillede markørhastigheder. Derudover har den ekstra knapper, hvor jeg har brug for dem (tommelfinger bla.) - jeg har denne gang også været ud i Computercity og Elgiganten, for at lægge hånd om de muse jeg har kigget på, fordi det bare skal føles godt.

Jeg har også en anden mus - Logitech Performance MX - som jeg bruger på arbejde - den er trådløs, for så er der mindre kabler på bordet (tastatur kører på sammen usb-dongle, så de 2 bruger kun 1 stik min bærbar), den har ekstra-knapper på siden (bruger dog ikke alle dem), og den har en knap til at frigive scroll-hjulet - dvs. når jeg fx. læser dokumenter og skal rulle 2-3 sidder ned, trykker jeg på knappen, og scrollehjulet kører helt løst; tryk på knappen igen og den er "bremset" igen.
Den er godt balanceret, som er vigtig (syns jeg) til dagligt brug (museskader)

Hvis du er usikker på din mus, kan du også køre ud til Computercity/fona/elgiganten/power/whatever for at teste om den ligger godt i hånden, før du køber en.
Du kan også kast en mønt, hvis du er ligeglade..
Avatar billede javad Mester
26. august 2016 - 11:01 #2
bruger har anmodet om sletning

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin