Avatar billede TKylle Novice
22. august 2016 - 21:54 Der er 6 kommentarer

Marco / vba fejl efter jeg har flyttede filen

Hej.
Jeg har lavet en medarbejderoversigt / projektstyring i Excel med marco.
Men har så lagt filen på en anden computer, efter det vil den så ikke virke med marco?
Det skal lige sige at jeg har prøvet at ligge den på en helt træde hvor det virkede fint.

*********************************
Compile error:
Can´t find project or library
*********************************

https://drive.google.com/file/d/0B86npOA4tl-pR0owdDlDbTlCa28/view?usp=sharing

Min Excel fil køre med langsom da den er ved at være ret stor, noget man kan gøre noget ved? Min ide var at konvertér billeder om men hvad fil type skal det være i dag er det gif og jpg filer??

Tak!
Avatar billede supertekst Ekspert
22. august 2016 - 23:14 #1
Er det samme version af Excel på de forskellige PC'er
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2016 - 10:49 #2
Min erfaring er, at hvis Office-sproget er forskellige mellem de 2 pcer, stopper macroer at virke (dog kan det være de nyere office-versioner er bedre forstående..)
Avatar billede TKylle Novice
23. august 2016 - 18:36 #3
Excel version er begge 2010
Avatar billede TKylle Novice
23. august 2016 - 18:37 #4
Jeg har ikke lige tænkt over det med sproget. Vil jeg tjekke i morgen.
Men det er mærkeligt hvis jeg lav lille fil med marco virker det fint.
Avatar billede TKylle Novice
24. august 2016 - 22:05 #5
Hej.
Jeg har undersøgt sagen og kan se at jeg har lavet filen i Excel 2010 Pro Plus men den anden computer der ikke vil læse min Marco kører med Excel 2010 Home er der nogle forskel??
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2016 - 10:08 #6
Jeg kender ikke nogen forskel mellem versionerne (altså indenfor Excel) - men der er forskel i selve Office-pakken -> en pro plus har flere programmer med (publisher, access, sharepoint og flere)
Så nej, der bør ikke være forskel

Dog kan det også tænkes, at der hvor din dokument ligger, ikke er en "trusted location" - altså at excel i har tillidelse til den?
(såsom et netværksshare måske)