Avatar billede fhansen82 Mester
22. august 2016 - 22:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme tekstboks som skabelon

Er det muligt og hvordan kan en oprettet og editeret tekstboks gemmes som en skabelon tilsenere genbrug? Jeg har f.eks. ændret tekstboks placering i forhold til tekst, fyldfarve og afsnitsafstande. Jeg kan umiddelbart kun gemme indholdet af en tekstboks som skabelon, hvilket ikke er nok for mig.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. august 2016 - 00:00 #1
Ja, det er muligt. Det er ikke en skabelon i Words forstand, du skal gemme. Gem tekstboksen som autotekst. Se forklaring nedenfor:

Oprette ny autotekst:
1. Marker det indhold, der skal gemmes som autotekst  (i dette tilfælde din tekstboks).

2. Tast Alt+F3 for at åbne dialogboksen "Opret ny dokumentkomponent".

3. Skriv det ønskede navn i feltet "Navn" - op til 32 tegn er tilladt.

Navne skal være unikke. Brug navne, som gør det let at finde den rigtige autotekst.

4. Sørg for, at autoteksten gemmes i den relevante skabelon, f.eks. Normal.dotm.

Hvis autoteksten gemmes i din Normal.dotm, vil den være til rådighed i alle dokumenter.
Hvis du ønsker det, kan du tilføje en beskrivelse, men det er ikke nødvendigt for funktionen.

5. Klik OK.

VIGTIGT: Hvis Word spørger, om du vil gemme Normal.dotm, når du afslutter programmet, skal du vælge Ja, hvis du har oprettet nye autotekster. Ellers bliver de ikke gemt.

Indsætte autotekst:

Metode 1 ? hurtigste metode
1. På det sted, hvor autoteksten skal indsættes, skriv navnet på autoteksten - eller så meget af navnet, at det kan genkendes som unikt for den ønskede autotekst.

2. Tast F3 for at indsætte autoteksten.

Metode 2
1. Klik der, hvor autoteksten skal indsættes.
2. Vælg fanen Indsæt > Genvejselementer > Autotekst.
3. Klik på den ønskede autotekst.

Link til Microsoft-artikel, ?Tilføje autotekst i Word?:
https://support.office.com/da-dk/article/Tilf%C3%B8je-autotekst-i-Word-5F08B3BA-CAFE-49C1-99C7-9CC3AAE3B439?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK
Avatar billede fhansen82 Mester
28. august 2016 - 13:44 #2
Hej Lene

Tak for svaret. Det er umiddelbart det samme jeg har gjort, men afsnitsafstande blev ikke gemt. Virker som de bliver gemt nu. Ved ikke hvad jeg har gjort forkert i første omgang.