Avatar billede doublejoble Praktikant
23. august 2016 - 15:33 Der er 3 kommentarer

Opsætning af Pfsense firewall til voip

Hej eksperter
Jeg har en pfsense firewall.
Bag den, i mit intra net er der to voip telefoner.
De fungerer ikke ordentligt:
- Der bliver ofte meldt optaget, selvom telefonen ikke bliver brugt. Så skal man ringe op igen for at komme igennem.
- Ofte kan man ikke ringe ud. Så skal man ringe op igen for at komme igennem.
- og man bliver smidt af samtalen efter (som regel) 20 minutter.

Hvis jeg sætter telefonen direkte i mit fibermodem, fungerer alt upåklageligt.

Jeg har kigget meget på guider til opsætning af voip i pfsense, men har ikke fået det til at virke.

Jeg har brug for hjælp til at få sat systemet op, så mine telefoner til at virke. Forestiller mig, at det kan gøres over en radmin forbindelse og jeg vil selvfølgelig gerne betale for det..
Avatar billede cht22 Professor
23. august 2016 - 21:36 #1
Jeg har bedre erfaring med at bruge Ubuntu og lave firewall med iptables der.
Avatar billede Rune Henriksen Praktikant
24. august 2016 - 17:39 #2
Når du sætter telefonen direkte i modemmet, er det så med samme ethernet kabel? Er der andre performance problemer gennem firewall'en?

Det kunne godt være en hardware fejl på et af kablerne, men hvis det ikke er vil jeg gerne kigge på det for dig.
Avatar billede doublejoble Praktikant
25. august 2016 - 09:51 #3
Hej Rune

Jeg har brugt det samme kabel og jeg har ikke andre problemer med firewallen.
Jeg vil meget gerne have dig til at kigge på den. Jeg tænker, vi kan gøre det over skype/facetime og teamwiever.
Send mig evt. en mail på larskfischer@gmail.com med din pris mm.