Avatar billede Anders Jensen Praktikant
23. august 2016 - 17:56 Der er 1 kommentar

Ny hjemmeside - spørgsmål om wordpress

Hej alle eksperter,

Vi er igang med at skulle forny en hjemmeside til vores håndværker virksomhed, men vil gerne have lidt inputs og fif fra jer.

Vi har set på Wordpress og tror det vil passe os bedst, er der nogen der kan anbefale hvilken host man skal anvende til dette?

Er der nogen ting der er godt at vide omkring brugen af Wordpress?

Vi vil gerne have en prisberegner på siden, nogen idéer hvordan vi kan få dette?

Hvad er vigtigst for jer, hvis i besøger en håndværker side, hvilke oplysninger kigger i så efter?

Ang. skabelon til Wordpress har vi fået af vide at de gratis skabeloner godt kan være farlige at bruge rent sikkerhedsmæssigt, passer det? Og hvad med købe skabeloner, er de bedre mht. sikkerhed?

Og hvor er det bedst at købe henne mht. skabeloner? Nogen der f.eks. ved om dette er en skabelon http://trolle-reklame.dk/ samt hvad den hedder?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2016 - 19:39 #1
Hej Anders,

Wordpress er en rigtig fint system, det er nemt at komme i gang med, man kan finde et  hav af guides og tutorials omkring hvordan man gør det ene og det andet via google og så kan man få masser af temaer.
Så jeg ville klart bare kaste mig ud i det hvis jeg var jer, jeg mener at alle hosts kan kører wordpress, personligt kan jeg godt lide meebox (https://meebox.net/da/webhotel) som hosting, de er fornuftige i pris og har god kundeservice.

For at gå til temaet først, så har trolle reklame og en masse brugt det her tema, det er nemlig meget populært og har rigtig mange forskellige indstillingsmuligheder, temaet hedder Bridge og I kan se alle de mange muligheder her http://demo.qodeinteractive.com/bridge/
Det kan så købes direkte hos dem tror jeg eller ovre hos themeforest https://themeforest.net/item/bridge-creative-multipurpose-wordpress-theme/7315054

Efter min mening er der ikke noget farligt i at bruge gratis skabeloner, jeg ville holde mig til dem man kan finde via wordpress officielle kanaler, det man skal være opmærksom på mht. sikkerhed er at opdaterer sine plugins og templates hvis muligheden er der, men med auto update burde det være en smal sag at få styr på.

Prisberegner kan I helt sikkert få som et plugin, en hurtig søgning gav lidt resultater, så det er nok bare et spørgsmål om at finde frem til en der kan det I gerne vil
https://wordpress.org/plugins/tags/price-calculator

Vigtigst for mig er en god præsentation af håndværkeren og dem der arbejder der, samt nogen referencer, så man ved at man får en fornuftig person til at hjælpe med det man nu skal have hjælp til :)
Det er meget simpelt, jeg skal føle mig tryg ved at den der kommer ud og skal lave noget for mig, har styr på tingene, ikke snyder mig og at jeg kan få en ordentlig behandling selvom jeg måske selv ikke forstår mig på det der skal laves.

Det var lige lidt fra mig :)
Hvis I skal bruge noget assistance med at bestille webhotel eller sætte noget op kan du bare skrive til osj@device.dk så kan vi nok finde ud af noget.

Vh
Ole