Avatar billede klaus_struck Novice
24. august 2016 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af eksisterende net

Hejsa

Jeg skal udvide nettet på min arbejdsplads.
Vi trækker et kabel fra serverskabet til kælderen, hvor der skal etableres net.
I kælderen skal der opsættes 3 access points, skal jeg bruge en switch eller router til at fordele nettet ud til de 3 access points?

Tak :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. august 2016 - 11:59 #1
Du tilkobler bare alle tre til en switch.
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
24. august 2016 - 14:26 #2
Brug en switch.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. august 2016 - 15:07 #3
Forslag:
#1 Træk 3 kabler fra serverskab til de 3 stik i kælder.
#2 Træk et kabel, og sæt en lille switch i kælder. Der fås små switche med 8 porte. Du kan søge dem på internettet.
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
24. august 2016 - 17:02 #4
Hej Klaus,

Du har fået de hurtige svar, træk 3 kabler, eller 1 kabel og sæt en switch. Husk uanset og trække minimum Cat5E kabler, så du får mulighed for gigabit, og ikke bare 100mbit på CAT5. Hvis I f.eks. kører noget backup software, eller bare mange endpoints, så vil i kunne løbe i problemer med CAT5.

Hvis det er besværligt at trække kabel imellem etagerne ville jeg trække mindst et mere end nødvendigt, for at have en backup hvis et kabel bliver skadet.