Avatar billede tifojuve Juniormester
24. august 2016 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man printe en mappestruktur?

(Windows 7 Enterprise, SP1)

Jeg har en mappestruktur (5 mapper, hver indeholdende mapper og filer) og vil gerne printe denne mappestruktur, så jeg kan få et overblik.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. august 2016 - 14:52 #1
Prøv at se på denne:
https://www.jam-software.com/treesize/

Den findes både i en "free" og en "professional".
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2016 - 15:01 #2
Eller den "gode gamle":
I en kommandoprompt: c:\>dir /s > indhold.txt
Kommandoen fyres af, når du står i den mappe du vil have undersøgt.
Så kan du kigge tekstfilen igennem!
24. august 2016 - 15:38 #3
Du kan også bruge snipping tool (klippe værktøj på dansk).
Så kan du lave et screenshot, som du kan gemme, skrive ud, kopiere ind i hvad som helst.

Snipping tool er med i windows, fra windows 7 og frem.
Jeg ved ikke om det var med i Vista.

Jeg bruger det meget.

tryk på start knappen, skriv snip (klip på dansk) i søgefeltet, så kommer det frem som det første.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2016 - 19:55 #4
hvis du vil have det inkl brugt plads, så se på http://www.jam-software.com/treesize_free/
Avatar billede tifojuve Juniormester
25. august 2016 - 10:40 #5
Jeg vil egentlig gerne undgå at installere et program for at gøre, ellers tak for de forslag.

Klippeværktøjet havde jeg selv overvejet, men tænkte at der måtte findes en mere elegant løsning.

I første omgang valgte jeg derfor at forsøge mig med e-jensens forslag. Desværre var mange af filnavnene for lange, så det fik jeg ikke noget ud af.

Jeg vælger derfor klippeværktøjet.
25. august 2016 - 15:36 #6
Jeg foretrækker også at bruge de værktøjer der er med i OS'et

Men er der et godt program der kan noget jeg har brug for, så bliver det installeret.

Jeg kender ikke det program Krogh linker til.

Men jeg kom lige til at tænke på noget andet.
Der er jo også tree kommandoen.
Du kan prøve om der er nogle switche til dir og tree kommandoerne der gør det bedre.
Og evt. kan du måske brug dir eller list >PRN (hvis det stadig virker) til en printer. Og evt. sætte default print til landscape.
Og måske en mindre font.