Avatar billede Gulkings Novice
25. august 2016 - 12:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

C5 - Fejl under læsning af fil i:/c5_2010/c5modalt.dk - under læsning i record = 400

Hej,
Vi oplever at C5 randomly melder fejl med overskrift teksten.
Kører vi C5 direkte på SQL sker det ikke, men ellers sker det randomly på alle maskiner.
Både DC og SQL kører virtuelt på samme jern, altså er der ikke noget netværksmæssigt mellem de to maskiner. Alligevel kommer fejlen på DC, men altså ikke hvis afviklet direkte på SQL.

Nogen der har et bud?
Avatar billede Gulkings Novice
25. august 2016 - 12:42 #1
Glemte lige version: Dynamics C5 4.3.2.332 (Build #332)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2016 - 14:30 #2
Jeg går ud fra C5-filerne også ligger på SQL-serveren?

En eller anden form for netværksproblemer mellem SQL-serveren og C5.
Hvis i bruger group policies til at mappe C5-drevet med, kan det være det der er lavet forkert (ift. hvordan C5 vil have det) - se hvad jeg skriver her: http://blog.systemconnect.dk/?p=771

MVH
Gert Lynge
Avatar billede Gulkings Novice
25. august 2016 - 15:00 #3
Hmm, den stod til replace, så det er ændret til update nu. Giver det lige et par og ser, også selvom fejlbeskeden ikke er den helt samme som den artikel du linker til.
Men tak for input Gert!
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2016 - 15:43 #4
Hej Gulkings
Fejlen er kun så beskrivende i nyere C5 2012 kerneversioner - så jeg tør godt vove pelsen og sige at du har fundet fejlen :-).
Vi har set den fejl en del steder efterhånden - så med mindre du står med noget defekt udstyr, så tror jeg du har nailed den...
MVH
Gert
Avatar billede Gulkings Novice
29. august 2016 - 15:12 #5
Gert, jeg takker og bukker - dit forslag ser ud til at have gjort forskellen!!