Avatar billede Uvanga Ekspert
25. august 2016 - 19:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASUS laptop føles ret varm

Min ASUS laptop føles varm ved køleribberne, sådan godt og vel håndvarm.
Er det normalt?
Avatar billede Slater Ekspert
25. august 2016 - 19:08 #1
Ja, det behøver ikke betyde noget. Det er normalt for en CPU at blive op til 70-80 grader varm under belastning, uden det skader den - og det er alligevel temmelig varmt, også selvom luften ud er lidt køligere end det.

Hvis du er i tvivl, så prøv et program som f.eks. OpenHardwareMonitor til at tjekke temperaturen på de enkelte komponenter. Evt. smid et screenshot af det herinde, så folk har bedre mulighed for at sige om det er okay.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. august 2016 - 19:09 #2
Du skal forvente, at den bliver lidt "lunken" omkring udblæsningen. En laptop er ret kompakt, så luften kan som regel kun følge en vej igennem den, så akkumuleret varme skal ud af en enkelt eller måske to porte.

Med det sagt, så kan du undersøge mulighederne for at blæse den ren med "luft-på-dåse"; husk at sørge for at blæseren ikke løber rundt, når du blæser den igennem.
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. august 2016 - 09:07 #3
#1 Tak for link. Jeg har downloaded og afprøvet det. Alle parametre er under de angivne max. temp. Så nu er jeg mere rolig.