Avatar billede bjarnefilm Juniormester
25. august 2016 - 21:47 Der er 7 kommentarer

Computer for svagtseende

En jeg kender ser ikke så godt. Det er blevet værre på det sidste, og nu siger han at bogstaverne på skærmen er for små. Så har han spurgt mig om en løsning. Er der nogen, der har en ide om det? Computeren er en stationær med windows.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. august 2016 - 21:53 #1
Prøv muligheden Hold Crtl nede g scroll med Musen eller tryk på plus for større eller minus for mindre
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
25. august 2016 - 22:22 #2
Det er prøvet og det virker.
Andre gode forslag?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2016 - 22:23 #3
I kontrolpanelet under "Udseende og personlige indstillinger" er der noget som hedder "Tilpas nedsat synsevne" Måske er der noget at hente der?
Jeg kører windows 8.1 men der er formodentlig samme mulighed i de andre windows.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
25. august 2016 - 22:31 #4
Jeg fandt noget, der hedder 'forstørrelsesglas'. Det er under 'Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Funktioner til øget tilgængelighed'. Det er i Windows 10.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. august 2016 - 22:39 #5
Forstørrelses glasset er skrækkeligt at arbejde med ! Jeg prøvede før min øje operation
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. august 2016 - 04:31 #6
Find en stor skærm med ringe opløsning - dvs et fjernsyn der ikke er fuld HD - men 1366*768  - de bør kunne findes ret billigt da du jo sagtens kan bruge et der ikke er mpeg4 men kun MPEG2 - stort set alle fladskærms fjernsyn har VGA indgang og oftest også HDMI som mange skærmkort supporterer enten direkte eller konverteret fra DVI. EKS fra dba.dk

http://www.dba.dk/lcd-sony-kdl-40p3000-40/id-1026910113/

40"  1366 x 768 - som han skriver ikke velegnet til tv  -

Di kan evt køre trådløst til det via chromecast
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. august 2016 - 04:32 #7
Prisen glemte jeg 500 kr...