Avatar billede usepc Praktikant
27. august 2016 - 07:06 Der er 4 kommentarer

Mozilla Firefox (svarer ikke)?

Hej.

Jeg har Windows 7.

Jeg har i rigtig lang tid uden problemer brugt browseren Mozilla Firefox (MF). Men så her i dag, da jeg skulle starte MF, fungerer MF ikke. Eftersom jeg på skærmen får beskeden 'Svarer ikke', når jeg forsøger at åbne den browser (har prøvet en del gange at åbne MF, og får hver gang 'Svarer ikke'-beskeden). Så det eneste, jeg kan gøre er at trykke Ctrl+Alt+Delete (for dermed at fjerne fejlbeskeden).

Jeg har prøvet følgende (men det har ikke hjulpet):

- Genstartet computeren.

- Gået ind i 'Kontrolpanel' og fjernet Mozilla Firefox og har derefter downloadet det igen.

- Gendannet computeren til et tidligere tidspunkt (til et tidspunkt, hvor Mozilla Firefox virkede).

OBS: Programmet Video DownloadHelper (et program, der kan downloade videoer fra internettet) har jeg installeret i Mozilla Firefox-browseren. Vil dermed være fint at få Mozilla Firefox til at virke igen.

Nogen forslag/tips/kommentarer, der kan hjælpe med at få Mozilla Firefox til at virke igen. Tak.

Bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2016 - 08:31 #1
Virker Internet Explorer11 upåklageligt?

Hvis den gør det, så prøv at lave en pc oprydning.
Kør en tur med disse programmer:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Hvis ovennævnte ikke gør at Firefox virker så fjern den igen med Revo Uninstaller Free:
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Installer en frisk Firefox.

Løste det dit problem?
27. august 2016 - 10:58 #2
HEJ,

Jo, jeg ved got at det kan tokles osm et dum spørgsmål:

MEN HAR DU CHECKET AT DINE KABLER SIDDER RIGTIGT I DIN PC OG DIN VÆG-DÅSE (ROUTER -- etc).

Hvis ikke:

GÅ I DOS MODE (MIKROSNOT kalder den COMMAND mode):

Ved prompt .....>    Skriv:    PING 127.0.0.1  <return>

<svar>:

REPLY FROM ....

Du får nu 4 linier tilbage  -- Gør du det virker dit NETKORT.

SKRIV NU:

...> IPCONFIG ALL <return>

Får du en masse udfyldte linier , da er din NET-FORBINDELSE OK.

Hvis ikke - check dine kabler (og måske din regning ! (hehe)) ....

Kristian
Avatar billede usepc Praktikant
28. august 2016 - 06:04 #3
Tak for jeres tilbagemeldinger.

@220661: Har prøvet det med Revo Uninstaller Free (de første trin fandt jeg for avancrede). Det hjalp ikke.

@snestrup2000: Forbindelse er ok. Google Chrome og Internet Explorer fungerer hurtigt,

Løsning: Jeg kunne oprette ny Mozilla Firefox-profil ved at: I Windows startmenu -> 'Kør' skrive firefox.exe -p og trykker på Enter. Trykke på 'Opret profil' -> 'Næste'. Give profilen navnet 'Ny' og tryk på 'Afslut' (og så noget med at sætte flueben ved at 'Køre denne nye profil som 'Standard-profil' ved åbning af Mozilla Firefox). Så nu fungerer browseren Mozilla Firefox, når jeg åbner den.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2016 - 07:01 #4
Super. Godt du fik løst dit problem og fortalte hvordan du bar dig ad :-)