Avatar billede steen_hansen Forsker
27. august 2016 - 13:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SQL Hiv brugere ud, som har en given status og send mail via JMail til hver enkelt bruger gennem en løkke

Jeg har nogle brugere, som skal have en mail, hvis de står i en given kategori.

For at finde frem til dem, hvor category = 8, laver jeg et udtræk:

Set RSMS = Conn.Execute("SELECT initials FROM DATABASE WHERE category = 8")

Deres mailadresse består af følgende:

initialer + @domænenavn.dk

Deres e-mailadresse vil jeg sætte ind i JMail.AddRecipient, som skal køres gennem en løkke:

Set RSMS = Conn.Execute("SELECT initials FROM DATABASE WHERE category = 8")
Conn.Execute(SQL)

    If Not RSMS.EOF Then

        Do Until RSMS.EOF

        Dim ms
        ms = LCase(RSMS("initials"))

        Set JMail = Server.CreateObject("JMail.Message")
          JMail.AddRecipient "" & ms & ""@domænenavn.dk"
        JMail.From = "noreply@domæne.dk"
        JMail.Subject = "Subject"

        JMail.HTMLBody = "<html><body>"
        JMail.appendHTML "BESKED"
        JMail.HTMLBody = "</body></html>"

        JMail.Send("smtpserver.domæne.dk")

        RSMS.MoveNext
        Loop

    End If

    RSMS.Close
    Set RSMS = Nothing

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing

Men jeg har besvær med at få e-mailadressen korrekt i "JMail.AddRecipient", så de hver især kan få en e-mail.

Hvis jeg sætter min egen e-mailadresse ind, fungerer det fint. Jeg får mailen uden problemer.

Problemet opstår, når jeg skal have trukket de brugere ud, og køre dem gennem løkken. Problemet er at få sat

JMail.AddRecipient "" & ms & ""@domænenavn.dk"

korrekt op. Hvordan skal det sættes op?

Jeg kommer også til at tænke på, om jeg får trukket de initialer korrekt ud.....?
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. august 2016 - 13:05 #1
PS: Conn.Execute(SQL) skulle ikke have været med. Det var noget leftover fra tidligere forsøg.
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. august 2016 - 13:08 #2
Jeg fandt ud af, sorry :)

JMail.AddRecipient "" & ms & "" & "@domænenavn.dk" & ""