Avatar billede hans01 Forsker
28. august 2016 - 10:11 Der er 2 kommentarer

computoren stødte på et problem

min acer med win 10 er begyndt at køre i loop. den rammer denne skærm process1_initaliasation_failed.. Har prøvet at komme i safe mode. men kan kun komme på boot mode.. Er der nogen der ved hvordan jeg får den igang?
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2016 - 10:38 #1
Ifølge Microsoft er det en korrupt bootcat.cache fil:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/981833

I så fald vi det hjælpe at slette filen C:\Windows\System32\CodeIntegrity\bootcat.cache
- Det kræver så, at computeren startes fra en anden disk end den med problemet. Hvis du har en Windows dvd, er den nemmeste måde at starte fra den og bruge recovery console.
Hvis du har en OEM uden dvd eller intet dvd-drev, kan du hente en Linux live-cd/dvd/usb-stick på en anden computer og starte fra den. Det kræver dog lidt Linux-viden at mounte drevet og navigere til filen for at kunne slette den.

Det er ikke ligefrem nogen nem løsning, uanset hvad, men det er bluescreens sjældent. Kan dog være andre har erfaring med en nemmere løsning.
Avatar billede por1 Seniormester
28. august 2016 - 10:42 #2
Jeg har haft det samme problem, det viste sig, at være et program jeg havde DL, der forårsagede nedbrudet, det kostede en  geninstallering.
skriv igen, hvad der sker.