Avatar billede jacobvad1010 Novice
28. august 2016 - 21:32 Der er 4 kommentarer

onedrive for business

Hej med jer!
jeg har et lille problem eftersom at pladsen på min computer er fyldt ud og jeg vil gerne frigøre noget af den ved... kun at gøre mit "onedrive for business"  tilgængelig online, altså når jeg har netværksforbindelse.

Spørgsmålet er så... Hvordan gør jeg??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. august 2016 - 21:57 #1
Det umiddelbart letteste ville være at højreklikke på "Onedrive for Business" ikonet nede i "systray" (ved siden af uret - klik på den lille pil og find O4B ikonet), vælge indstillinger, og så her vælge hvilke mapper du vil synkronisere med online drevet. Så vil den slette dem der ikke skal synkroniseres.

Men vil du helt stoppe synkroniseringen, vælger du det samme sted - men før du stopper den, så bid mærke i hvor din onedrive mappe er - for så vil den IKKE slette data automatisk - det skal du selv hen og gøre.
Avatar billede jacobvad1010 Novice
08. februar 2017 - 23:21 #2
der er ikke noget sted der står indstillinger. :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2017 - 13:51 #3
Det ville hjælpe lidt, hvis du så oplyste hvad der står - for så kører du tydeligvis ikke den aktuelle udgave af Onedrive for Business, men en ældre - eller måske slet ikke onedrive for business, men bare "onedrive"?.

Uanset hvad, kan du dog tage et kig her: https://support.office.com/en-us/article/Turn-off-or-uninstall-OneDrive-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0 - Microsoft beskrive hvordan du stopper den i forskellige situationer.
Avatar billede jacobvad1010 Novice
11. februar 2017 - 20:33 #4
http://prntscr.com/e7hees sådan ser det ud