Avatar billede ranni Forsker
29. august 2016 - 14:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linksys står af på bestemt tidspunkt.

Hej !!
Hver lørdag kl. 1200 går min fibernet Wauww næsten på kun 3Mbit (normal 50Mbit).
Det gør den så indtil mandag morgen (36 timer), så kører forbindelsen normalt hele ugen indtil lørdag kl.1200.
Kan nogen forklare mig, hvad der evt. teknisk kan ske ??

Wauww har selvfølge givet routeren skylden, men den kan jeg altså ikke "sluge".
Hvad får routeren til at reparere sig selv, mens jeg selv og PCèrne og 2 Ipad sover.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2016 - 17:41 #1
Og hastigheden retter sig ikke til hvis du slukker router og genstarter den  efter kl 12 lørdag?
Har ikke nogle bud på hvorfor du har problem. Ville blot høre om du fik fuld hastighed ved at genstarte din router.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2016 - 17:43 #2
Har du i weekenden også problemer med at nye enheder skal koble sig på dit netværk?
Avatar billede ranni Forsker
29. august 2016 - 19:08 #3
Nej !!
Fordelerkassen står i vejkanten i et sommerhusområde.
Der er mindst 200 meter til naboer, som forøvrigt ikke har været der i de 2 week-ender, der indtil nu har været problemer
Jeg har kode til routeren.
Jeg synes bare Wauww`s forklaring er lidt ude af trit med fornuftig af tingenes tilstand.
Der er ingen "ure" i routeren, men måske i wauws sendeflade.
Avatar billede ranni Forsker
07. september 2016 - 11:58 #4
Så gik der en week-end uden problemer , normal hastighed.
Jeg har intet foretaget mig siden Wauww påstod, at det ikke var deres udstyr, der havde fejl og på uforklarlig måde var kommet på normal hastighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2016 - 19:02 #5
Ok.