Avatar billede tand Seniormester
29. august 2016 - 18:11 Der er 33 kommentarer

Gammel Packard Bell pc opsætning med win7.?

Jeg har fået en gammel packard Bell pc med disk og cd og dvd drev.
Nu ville jeg forsøge med at indstalleret win 7 fra bunden, jeg forsøger at komme ond i opsætning F2 for at boote fra dvd, men jeg kan ikke komme der ind, den springer over og skriver Enter cuurent password som jeg ikke har og jeg kan heller ikke skrive noget der , der kommer bare et X.
Er der noget andet jeg kan gøre for at komme ind i computeren. ?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2016 - 18:16 #1
Hvis det er et windows password, kan du måske bruge dette:
http://www.lostwindowspassword.com/break-windows-7-password-from-safe-mode.html
Avatar billede tand Seniormester
29. august 2016 - 18:43 #2
Jamen jeg når slet ikke ind i win.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2016 - 18:50 #3
Heller ikke fra Fejlsikker?
Så skal du bruge din Installation CD/DVD
http://www.howtogeek.com/96630/how-to-reset-your-forgotten-windows-password-the-easy-way/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. august 2016 - 18:58 #4
Det nytter jo ikke noget, når det er ved boot-menuen han går i stå.

Jeg synes det lyder som om den har været ejet af nogen, der går så meget op i sikkerhed, at BIOS er blevet password beskyttet, og boot-menuen ligeledes er ændret, så den kun kan tilgås pr. password.

Og dog... - De fleste maskiner kalder altså selve BIOS op med F2.. - har du prøvet med F12 i stedet? - den bruges af mange flere som genvej til Boot menuen... - og nogle enkelte bruger F9.

Med lidt held er boot-menuen tilgængelig på F12, og så kan du nok leve med at BIOS er password beskyttet.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2016 - 19:10 #5
#4 Ok, jeg troede det var windows koden.
Men jeg forstår ikke hvorfor F12 skulle give adgang uden om bios koden, når F2 ikke kan. Men ellers er F12 udmærket at bruge. Men jeg skal ikke holde tasten nede, men derimod tappe med tasten før den virker på min Pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2016 - 19:23 #6
På gamle PB er Boot selector F11
Du kan fjerne Password ved at fjerne Bios batteriet og montere det igen Du skal så sætte Alle parametre igen et nemmeste er at sætte dato og ur dernæst vælge Default
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2016 - 19:34 #7
Easy-Note-LJ71
https://billedeupload.dk/images/FygNz.jpg
Undskyld Billed kval havde glemt Auto Focus
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2016 - 19:53 #8
Er bios batteriet svært at komme til  kan man også bruge en bios password generator.
https://bios-pw.org/
Måden det foregår på er at man prøver at taste en kode ind. Efter 3 forsøg smider computeren en fejlkode man indtaster i boksen i linket. Man får nu en ny kode man skal prøve at indtaste i bios ved næste start. Det kan godt være man skal prøve nogle gange før det lykkedes.
Jeg fik åbnet en Acer Ferrari 5000 på 4-5 forsøg.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2016 - 20:38 #9
#8 Rigtig havde glem vi har haft den oppe før her på Eksperten
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2016 - 20:58 #10
#8 Hvis det lykkes at "bryde koden" med kodegenerator, så husk at går ind i bios og slå fra at der skal være kode på bios.

Skriv lige den kode ned der virkede som  sikkerhed. Den vil åbne bios hvis den igen vil have kode. Dette glemte jeg lige første gang jeg brugte metoden :-)
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 02:21 #11
Jamen , jeg kan slet ikke taste hverken bogstaver eller tal ind der kommer kun et X og en lille firkantet mand som står og blinker. Hele skærmen er sort.
Når i taler om batteriet er det så det lille blanke runde som sidder på
Nundkortet.?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 06:22 #12
Det er netto det batteri det drejer sig om! Det er et batteri der sørger for at BIOS holder på date når PC er slukket!
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 09:14 #13
Ok jeg prøver at tage det ud og sætte det i igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 09:21 #14
Når du har taget det ud så tag også strømmen helt fra og tryk i 30 sec. på start knappen før du monterer igen
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 09:31 #15
Ok
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 10:46 #16
Det hjælper ikke.
Den kommer ind på sort skærm hvor der står packard Bell. I midten af skærmen
Så står der i bunden:
Press ESC to switch to post or F2 to run CMOS setup.
Andre gange når jeg starter går den direkte til sort skærm og skriver:
Enter CURRENT Password:  når jeg så forsøger at skrive der sker der ikke noget,
Hvis jeg så trykker Enter. Kommer der bare et X. Hvis jeg så skriver derefter  kommer der en lille firkantet mand og blinker.
Jeg kan så hverken komme i den win som ligger på pc eller i bios
Det hjælper jo så heller ikke med et password når jeg ikke kan skrive noget.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 11:06 #17
Nu er det altså også temmelig svært når alle der søger hjælp her forsøger at hemmeligholde hvilke model og hvilket bundkort der sidder i Pc.
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 11:20 #18
Hold nu op poko
Jeg har på intet tidspunkt forsøgt at holde noget hemmeligt.
Du kunne jo tidligere i forløber havde spurgt til dette.
Hvis det for dig er så vigtigt.
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 11:37 #19
Hvor skulle mine interesser ligge i at holde noget hemmelig  om min PC.
Når jeg skriver her for at hente hjælp. ??
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 12:00 #20
Hold nu op med at blive fornærmet det er jo ikke kun dig der ikke fra starten fortæller mere om hvilken PC det drejer sig om Det ville jo isagens natur være mindre tidskrævende. Du kan jo se i begyndelsen jeg troede det var en Bærbar
Det var jo en bøn om oplysninger!!!
Ps. Og de er jo stadig ikke kommet ???
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 12:28 #21
Når man går herind for at bede om hjælp så går jeg da ud fra at dem der prøver at hjælpe os de beder os om de oplysninger der skal til for at de kan hjælpe os.
Og når så der efter flere spørgsmål og svar ikke lykkes, får at vide at det er fordi man holder noget hemmeligt, du kunne jo havde startet med at havde spurgt mig om det Poko.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. august 2016 - 12:32 #22
For nu at være kedelig og bryde ind i jeres eftermiddagshyggesnak, så angives F12 som genvej til Boot menu her: http://packard-bell-scandic.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/6814/~/enabling-the-boot-device-menu

Så jeg prøver lige igen - har du forsøgt dig med F12 under opstart, i stedet for alt det andet?

Der står jo desværre også, at Boot menuen sagtens kan være spærret, og så er der igen ingen vej uden om at komme igennem BIOS.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 12:44 #23
Jeg troede også det var en bærbar Og på den Easy note jeg har fået foræret er detF11 og i øvrigt et Acer bundkort.
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 14:50 #24
Der står på bundkort
GA- 6WMM7.
Og pc. G5GV05-M4x4- GI1.
PN: P160102007
Model nr.CLUB 2500
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 15:35 #25
Når du har fjernet Batteriet  Kortsluttet disse 2 ben
Du må gerne lade den stå en ½ Time inden Du prøver igen
https://billedeupload.dk/images/9MNq.jpg
Drivere
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=1507#dl
Men jeg tror ikke du får Win 7 til at køre på den Og den skal køre 32 Bit
Avatar billede tand Seniormester
30. august 2016 - 17:22 #26
Kan man sende et foto her da jeg ikke umiddelbart kan finde det sted hvor jeg skal kortslutte, ?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 17:33 #27
Nogle Gange er der 3 Ben hvor der sidder en jumper over de 2 af benene der skal du flytte så midterste og det andet ben kortsluttes! Men du kan også når du har batteriet ude kortslutte polerne hvor Batteriet har kontakt.
Avatar billede tand Seniormester
31. august 2016 - 09:48 #28
Så kom jeg i bios.
Amibios Easy setup utilities ver. 1,17
Men jeg kan ikke finde boot Meny. Så jeg kan boote fra dvd drev. ?
Avatar billede tand Seniormester
31. august 2016 - 09:51 #29
Pc kører med Windows. 98
Så kan det være at den er så gammel at den ikke kan opgradere til nyere win.?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2016 - 09:56 #30
Ja det er jeg også meget i tvivl om! Og på de gamle programmer skulle man installere en Driver til CD: Drevet. Men hvis alt Mislykkes er der muligvis en god ide at installere LINUX på den??
Avatar billede tand Seniormester
31. august 2016 - 10:13 #31
Ok
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. august 2016 - 11:50 #32
Jeg tror du har misforstået... - du finder ikke Boot menuen i BIOS - kun opsætningen af den.

For at komme i boot menu, skal du under opstarten trykke F12 (eller en anden genvejstast - F12 er bare den der oftest bruges).

Men det var du ikke i stand til tidligere, fordi det var spærret i BIOS - og det var derfor det var nødvendigt at nulstille den.

Men prøv F12 i stedet...
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2016 - 12:49 #33
Du skal først i Bios vælge Boot række følgen Sæt Harddisken som den først og så enten USB eller DVD som de næste Ellers skal du under de følgende genstart fjerne mediet og som skirevet du skal installere en DVD Driver! Det var først fra XP.sp2.Den var med Så du kunne jo prøve med XP de nyere tror jeg ikke på og som skrevet det er et 32Bit Bundkort