Avatar billede scharff Juniormester
30. august 2016 - 09:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kopiere en filer i ms dos og omdøbe

Hej
Jeg har brug for at kikke i en mappe efter en filer der starter med C,
hvis der er filer med C så skal den kopiere dem til anden mappe og lave C om til T... er der nogen der kan hjælpe ?

Eks. C:\A\C2100.xls til C:\B\T2100.xls

På forhånd tak
30. august 2016 - 10:38 #1
Hej Sharff
Prøv
copy C:\A\C2100.xls C:\B\T2100.xls
i kommandoprompten.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
30. august 2016 - 10:39 #2
Hvis C:\B er oprettet altså.
Avatar billede AnyFellow Mester
30. august 2016 - 10:46 #3
Under forudsætning af at b-mappen er oprettet:
copy c:\a\c*.* c:\b\t*.*
Avatar billede scharff Juniormester
30. august 2016 - 11:04 #4
Hvis den så skal overskrive ældre filer ?

kan det også lade sig gøre med mapper ?
Avatar billede scharff Juniormester
30. august 2016 - 13:18 #5
Jeg kunne også godt tænke mig at jeg kunne gøre det samme med mapper ?

jeg har en mappe der hedder C2400 den skal kopieres til et andet drev med indhold  som så skal hedde T2400 med samme indhold.

håber det kan lade sig gøre
30. august 2016 - 13:32 #6
Ja, du kan bruge xcopy i stedet for copy

Se her om xcopy: https://support.microsoft.com/en-us/kb/240268

og her om DOSkommandoer: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_DOS_commands

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede scharff Juniormester
05. september 2016 - 06:53 #7
Det kan jeg ikke få til at virke ?
05. september 2016 - 11:53 #8
Brug f.eks.
xcopy D:\test c:\test /s

Så kopierer du D:\test med dens indhold til C:\test (du kan blive spurgt om det er en fil eller et bibliotek).

du kan skrive xcopy /? i kommandoprompten - så får du vist en liste over alle parameterne. (/? virker ved alle kommandoer)

(jeg bruger windows 8.1)

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede scharff Juniormester
05. september 2016 - 13:01 #9
Ja men kan ikke få den til kun at kopiere de mapper der starter med C
05. september 2016 - 15:44 #10
Hmm ja det kan jeg godt se, den er lidt ligeglad med bogstaverne, men tager det som *.

Der findes også en kommando der hedder robocopy. Den er lidt mere omfattende, men det er brugt af andre:
https://community.spiceworks.com/topic/358637-robocopy-migration-of-certain-folders-and-contents

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede scharff Juniormester
07. marts 2019 - 13:47 #11
Hej
Kan man bruge robocopy til at kopiere mapper og filer der starter med C til et andet drev og automatisk omdøb dem til T ?