Avatar billede kahl Mester
31. august 2016 - 15:01 Der er 3 kommentarer

VBA Søg efter værdi i kolonne marker flere rækker indeholdende denne værdi

Hej

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal tænke i forhold til at få Excel til at søge på indhold, inkl wildcard, i en kolonne og de celler der opfylder kriteriet, skal hele rækken markers.

søge oplysningen kan være PA1.*
Avatar billede kahl Mester
31. august 2016 - 15:39 #1
faktisk skal søgningen forgå af flere omgange hvor der næste gang skal søges på PA2.* osv
Avatar billede ebea Ekspert
31. august 2016 - 16:29 #2
Du kan f.eks. markere kolonne A så langt ned du har data, og så i betinget formatering (Brug Formel funktionen), og indsætte formlen herunder.
Der kan du så bruge cellen C1 (ellers tilret formel), til at søge i, og rækken med det fundne bliver farvet med den formatering du vælger i opsætningen i betinget formatering.
=$A1=$C$1
Avatar billede kahl Mester
02. september 2016 - 07:43 #3
Men jeg skal have rækkerne flyttet efterfølgende. det må da være muligt at lave et loop i VBA til at udføre det...