Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. september 2016 - 20:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anti-Virus til Windows XP, Professionel

Ja, jeg ved godt, at Windows XP, Professionel er Out of Date.

Ikke opdateres ...

Men jeg har, lidt for "sjov" installeret XP Pro på en bærbar PC med 1 GB Ram.

Hvilken Anti-Virus kan anbefales ?

Har andre Computere. Så jeg "leger" bare med XP.
Det er jo også, lidt hyggeligt. Nostalgi ....

***********************************************

Har ellers Linux (uden anti virus, naturligvis)

Og Windows 7 med Avast Free

*****

Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2016 - 20:56 #1
Jeg går ud fra, at du ikke vil betale for en antivirus til dit legetøj.
https://www.avast.com/da-dk/windows-xp-antivirus
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2016 - 21:03 #2
Jo da jeg tror da stadig man kan hente opdateringer til XP. Det er godt nok et år siden jeg prøvede det.
Man skal blot få Microsoft til at tro computeren er en Windows Embedded POSReady maskine:
http://betanews.com/2014/05/26/how-to-continue-getting-free-security-updates-for-windows-xp-until-2019/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2016 - 21:04 #3
Du skal blot ikke bruge Explorer i den.
Tror kun det er Firefox der måske stadig er understøttet.
Og så Avast selvfølgelig som valby1 skriver
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. september 2016 - 22:27 #4
Også Google Chrome virker.
Kører selv en XP. Ikke af nostalgi, men nogle programmer tilbyder bedre funktionalitet under XP, end under 7.8.8,1.10, så derfor.
Det ville umiddelbart være fuldstændigt GAK at betale for en lege-installation, så derfor Avast i gratis udgave. For øvrigt, velkommen i klubben.
/ptj_11
PS.. Det er nu meget sjovt, en gang imellem, at vende tilbage til det gode gamle trygge styresystem.
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. september 2016 - 22:30 #5
Mangler bare at notere, at nu består klubben at i hvert fald 2 medlemmer.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2016 - 10:58 #6
uden at det hjælper på problemet, men jeg har kopieret startup og lukned-melodierne og sat dem op på min Win10---bare for hyggens skyld :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. september 2016 - 13:57 #7
T*A*K til ALLE
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2016 - 14:35 #8
Selv tak:-)