Avatar billede hkprofil Forsker
03. september 2016 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stifinder

Når jeg arbejder i Stifinder, f.eks. med at kopiere/klippe billeder/dokumenter, får jeg flg. meddelelse: "Windows Stifinder er holdt op med at fungere" og så lukker den ned. Det sker ligeledes, hvis jeg skal hente et dokument og sende til min bank og lign., det kan simpelthen ikke lade sig gøre? Er der nogen der kender problemet og evt. kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede supportsiden Professor
03. september 2016 - 15:34 #1
Genstart maskinen, luk evt. automatisk opstartede prg.
Prøv at starte en kommando prompt som administrator
Skriv SFC /SCANNOW og lad det køre færdig.
Avatar billede hkprofil Forsker
03. september 2016 - 15:53 #2
Jeg kan godt finde ud af at genstarte maskinen, men en kommando prompt????
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2016 - 16:52 #3
Finder du ved at skrive CMD i søgefeltet ved start.
eller ved at trykke på Win tasten +R og skrive cmd tryk på enter så kommer Commandoprompten frem
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. september 2016 - 16:54 #4
En genstart skader ikke - ofte kan du slå explorer (stifinder) ned i jobliste og starter der ikke en ny instance op kan du selv i joblister - starte en - i start program skriv explorer og slå retur.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2016 - 06:52 #5
Hvis din computer kører Windows 7 så kunne du prøve (hvis ovennævnteikke afhjælper dit problem) at starte op i fejlsikret tilstand, og se om de operationer du laver i stifinder giver fejl her.
Hvis den ikke gør det, kan det være programmer der starter med Windows der får det til at crashe. En anden synder kan være din skærmdriver der er for gammel/ikke opdateret.
Avatar billede hkprofil Forsker
04. september 2016 - 16:47 #6
Skrev SFC /SCANNOW men fik flg. besked: Du skal være en administrator, der kører en konsolsession for at kunne bruge værktøjet SFC ?

Jeg kører Windows 7 men hvordan er det jeg starter i fejlsikret tilstand?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2016 - 19:57 #7
Man højreklikker på kommandoprompt og vælger her at køre som administrator.

Fejlsikret tilstand opnås ved at trykke på F8 med det samme under opstart.
Avatar billede hkprofil Forsker
12. september 2016 - 19:40 #8
Jeg har forsøgt de forskellige ting, men desværre uden held og nu skal jeg til New York, så jeg må begynde forfra, når jeg er hjemme igen ;:-)
Avatar billede hkprofil Forsker
29. marts 2017 - 18:42 #9
Jeg har købet ny bærbar med nyt styreprg m.v.