Avatar billede Galadriel Praktikant
04. september 2016 - 10:06 Der er 6 kommentarer

Hvilken udbyder kan anbefales til novicen?

Jeg er på udkig efter et webhotel med noget WYSIWYG-editor, da jeg ikke aner en fis om HTML. I øjeblikket er jeg hos one.com, men oplever utroligt dårlig behandling ved samtlige henvendelser og vil gerne finde et sted, hvor man er en lille smule interesserede i kunderne - også selvom det er små kunder.

Er der nogen der kan anbefales?
Avatar billede supportsiden Professor
04. september 2016 - 12:27 #1
WYSIWYG får du sammen med dit CMS system, f.eks. Joomla eller WordPress (jeg går ud fra at det er hjemmesider du vil arbejde med)
Normalt supporterer webhotel udbyderen nok ikke CMS, der skal du ind på CMS systemets knowledge base.
Nå, men selv bruger jeg Gigahost, som jeg er godt tilfreds med, der får du bl.a. ca. 33GB plads og har mulighed for at tilkøbe virtuelle maskiner.
Avatar billede Galadriel Praktikant
04. september 2016 - 12:44 #2
@supportsiden
Så det du siger er, at one.com er den eneste der udbyder en sådan en editor som del af pakken?
Avatar billede supportsiden Professor
04. september 2016 - 13:16 #3
Hvis det er deres editor du bruger er det selvfølgelig dem der skal supportere det.
CMS (Content Management System) er noget man har "fundet på" for at styre indholdet på hjemmesider, der er mange forskellige. Som regel er der indbygget eller mulighed for WYSIWYG i et CMS system.
Jeg vil absolut anbefale at du prøver et (rigtigt) CMS system. De fleste er open-source så der er mange der kan supportere hinanden. Du kan så kigge i koderne i CMS og lære HTML m.m. derigennem.
På One.com kan du sagtens installere CMS, endda som one-click-install
https://www.one.com/en/product/1-click-wordpress
Avatar billede Galadriel Praktikant
04. september 2016 - 13:32 #4
Jeg er netop interesseret i at komme væk fra one, men håbede på at andre havde noget lignende, så jeg ikke skulle til at rode med at finde software også.

Men hvis det er sådan det må være, eftersøger jeg god gratis CMS over i god kundevenlig udbyder. :-)
Avatar billede supportsiden Professor
05. september 2016 - 15:24 #5
Prøv nu Wordpress hos One - det er klar til dig, eet klik væk (siger de)
Avatar billede pkbech Juniormester
20. september 2016 - 20:17 #6
Du kunne også prøve https://www.squarespace.com/ hvis du vil havde en WYSIWYG-editor hos din webhost service.