Avatar billede jokke Praktikant
05. september 2016 - 21:36 Der er 5 kommentarer

Sort skærm

min computer starter uden at der er forbindelse til min skærm. det skal siges at det er en bærbar. jeg har ingen ide om hvorfor det er sket. men jeg satte pc'en stationær skærm, og så virkede det.
Min pc virker 100 % men min skærm vil ikke vise noget.
Avatar billede jokke Praktikant
05. september 2016 - 21:38 #1
men jeg satte pc'en TIL en stationær skærm. sådan noget sker, når man skriver hurtigt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2016 - 21:54 #2
Prøv at tage skærmen helt op til øjnene, drej den lidt fra side til side, og prøv at se om ikke du faktisk kan skimte billedet på skærmen.

LCD krystallerne belyses af lamper - nogle flade lysstofrør. Disse har det desværre med en gang imellem at gå i stykker, og så har du "sort skærm", selv om den egentlig stadig viser billede.

Man kan desværre ikke skifte lamperne... - det er hele skærmen der skal skiftes, og det plejer ikke at kunne betale sig.
Avatar billede flejep Praktikant
05. september 2016 - 22:53 #3
Hvilken laptop drejer det sig om? der er flere laptops hvor man selv godt kan skifte displayet, for en rimelig pris, og med lidt fingerfærdighed!
Skriv gerne navn, og det fulde model nummer på laptop'en!
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2016 - 09:00 #4
Hvis du svagt kan se et billede er det i 9 ud af 10 tilfælde "Backlight Inverteren"
som en fingernem kan skifte på Ca.½ Time.
Avatar billede INK Ekspert
06. september 2016 - 11:05 #5
Jeg oplevede det samme efter opgradering til Windows 10. Ved hjælp af den eksterne skærm kunne jeg logge på maskinen og opdatere driveren til den indbyggede skærm. Det løste problemet.