Avatar billede torben7913 Juniormester
06. september 2016 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - flere brugere

Efter jeg fik windows10 har jeg haft problemer med min pc.mit største problem nu er, at der er flere brugere, herunder en som hedder Administrator. Når jeg tænder min pc, er det brugeren Administrator der åbner, og det tager lang tid. Så kan jeg logge Administrator af og i stedet åbne den bruger der hedder Torben, der har jeg alle mine billeder, mails og dokumenter liggende. Tidligere var det altid brugeren Torben der åbnede, hvordan får jeg maskinen til at åbne for Torben først?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2016 - 15:20 #1
Under indstillinger Konti kan du vælge at logge¨ på med en anden konto.
Men forstår ikke rigtigt at den skulle være langsommere som Administrator
https://billedeupload.dk/images/Vgq9m.jpg
Avatar billede torben7913 Juniormester
06. september 2016 - 16:26 #2
Ja. Det undrer også mig at det tager så lang tid at åbne med Administrator, men sådan er det desværre.
Jeg har set det billede du har vedlagt svaret, men når jeg går ind på konti efter maskinen har åbnet med Administrator som bruger, så står der med fede typer Administrator og nedenunder står der nedtonet  Lokal konto, jeg kan klikke på lokal konto, men der sker ingen ting.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2016 - 16:44 #3
Når ting er nedtonede på Win 10 er der noget der tyder på at Windows ikke er aktiveret
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2016 - 17:37 #4
Har du ændret koden som du før har brugt til din "Torben" konto, så er du sikkert nødt til at genaktivere at den skal have autologin:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-security/f%C3%A5-styr-p%C3%A5-brugerkontoerne-i-windows-10/3bcd5e19-d866-4758-b275-2a6b05808e8b?auth=1
Gå til punktet Autologin i linket og se om det løser dit problem.
Avatar billede torben7913 Juniormester
06. september 2016 - 18:35 #5
Tak for hjælpen.
Jeg har ikke ændret adgangskoden for Torben, men ved at sætte adgangskode på Administrator, stopper programmet op under opstart, så jeg selv kan vælge om det er Administrator eller Torben, der skal åbnes, her vælger jeg så Torben, som er min foretrukne. Igen Tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2016 - 19:12 #6
Velbekomme :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2016 - 19:57 #7
Nå??