Avatar billede locura Novice
06. september 2016 - 21:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding til Synology NAS, Fibia Router

Hej Med jer,

Jeg har indtil for 2 dage siden haft helt styr på port forwarding,
i min router fra Fibia (tidligere Waoo).
Nu har Fibia så sammenlagt deres fiber-net mellem SEAS-NVE og NRGi.

De her så opdateret routeren, som efter genstart både havde fået nyt navn og netværksnøgle til WLAN, som jeg skulle kontakte dem for at få oplyst..

Så langt så godt..

Jeg har nu genetableret alle min port forwardings til min synology NAS.
Dvs. Administrations-UI, FTP, WebDAV osv.,
samt ændret min eksterne IP (da jeg har fået en ny), i min DDNS.
Kort sagt, alt er sat op som før.

Det virker bare ikke...! og jeg syntes jeg har prøvet alt.

Den nye IP (fundet på myip.dk), er 5.186.xxx.xxx.
Når jeg kigger i routerens WAN status, er IP'en 100.77.x.xxx.
Burde det ikke være den samme IP ?

Nogle der har nogle gode input, til hvor problemet kunne ligge?
da jeg her stiret mig blind på det :-(
12. september 2016 - 09:08 #1
Hej

Jeg arbejder for Fibia og faldt tilfældigvis over dit opslag.

Hvis du sender os din adresse på marketing@fibia.dk og lige nævner, at det er dig fra ComputerWorld, så kan vi hjælpe dig.

Bedste hilsner
Stine, Fibia
Avatar billede Brian Schwartz Praktikant
30. oktober 2016 - 18:44 #2
Hvad blev løsningen på dette ?

jeg har i dag fået aktiveret min wifi i min fibia boks , og vupti , kunne jeg ikke lave portforward eller dmz til mit kamera  :(

Tænker at det nok er samme løsning jeg skal ud i ...
Avatar billede locura Novice
31. oktober 2016 - 07:37 #3
Jeg ringede til dem og fik min egen offentlige IP.
Som standard anvender de NAT, og så bliver port forwardens noget skidt!

De krævet er ekstra gebyr for dette,
det fik jeg dog forhandlet mig til uden beregning.