Avatar billede jebo Novice
06. september 2016 - 22:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mangler netværkskode til brugt router

Jeg har overtaget en brugt TP-link wdr4300 router, som jeg gerne vil have nulstillet. Når jeg prøver at trykke på reset-knappen bagpå routeren i de ca 8 sekunder, hvorefter lamperne blinker hurtigere, og så kigger på mine netværksforbindelser, står de to forbindelser stadig med "TP-LINK_2.4GHz_77F0F9" og "TP-LINK_5GHz_77F0FA".
Det lader ikke til at jeg får lov til at nulstille routeren på dén måde.
I mit eget netværk har jeg også en TP-LINK-router, så når jeg starter en browser på 192.168.0.1 får jeg adgang til min egen router og ikke den, jeg ønsker at få nulstillet.
Hvordan bærer jeg mig ad med at få nulstillet routeren til fabriksindstillinger ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 22:13 #1
Pröv at köre en ipconfig i cmd og se om det virkelig er 192.168.0.1
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 22:16 #2
Pröv eventuelt med 1,1 i stedet for 0.1
Avatar billede jebo Novice
06. september 2016 - 22:22 #3
Default gateway ser ud til at være 192.168.10.253 i ipconfig f.s.v. angår Ethernet adapter Lan -forbindelse. Starter jeg en browser med den adresse kommer jeg til en hjemmeside vedr. en minirouter. Det kan vist ikke være det, jeg er på jagt efter.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 22:27 #4
Har du ikke andre routere på dit netvärk må det jo väre den.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2016 - 22:57 #5
Hvad med at resætte den?
Avatar billede jebo Novice
06. september 2016 - 22:59 #6
Det duer desværre ikke. Den anførte adresse er til en wifi-repeater, som jeg har arbejdet med tidligere.
Der er stadig ingen adgang til den trådløse router wdr4300
Avatar billede jebo Novice
06. september 2016 - 23:02 #7
#5 Spørgsmålet er faktisk, hvordan jeg bærer mig ad med at resette routeren. Jeg har fulgt den vejledning, som fremgår af tp-links hjemmeside - men vejledningen giver ikke det ønskede resultat.
Jeg har brug for at få routeren stillet tilbage til fabriksindstillinger, men indtil videre har alle tiltag været forgæves.
Dejligt hvis du har et godt bud på en løsning ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 23:06 #8
Men hvis du sätter kabel direkte i PC og eventuelt slår WIFI fra burde du få adgang til den. Blinker alle lamper så burde den väre resat.
Avatar billede jebo Novice
06. september 2016 - 23:10 #9
#8 Det er prøvet af, men routeren kræver stadig indtastning af adgangskode til det trådløse netværk, som routeren har installeret.
Sætter jeg den trådløse del ud af kraft, kan jeg slet ikke få adgang til noget som helst - får bare besked om, at der ikke kan etableres forbindelse.
Det er også ligemeget om jeg sætter rj45-kabel i internetporten eller en af de 4 lan-porte.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2016 - 23:13 #10
Sådan resætter jeg min TP-Link
Derefter skriver jeg admin i begge feldter det har altid virket
Directly press and hold the reset button on the rear panel with a pin for approximately 10 seconds when the device is running.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 23:14 #11
Men har du kört en ipconfig med kabel i? De fleste routere kräver at den förste setup forgår med kabel i.
Avatar billede jebo Novice
07. september 2016 - 00:06 #12
#10 Jeg har gjort fuldstændig, som du beskriver med at trykke på reset-knappen i 10 sekunder mens enheden kører. Efter 10 sekunder går alle lamper undtagen powerlampen ud og routeren genstarter. Imidlertid kan den stadig huske de to trådløse netværk, som jeg har anført ovenfor i selve spørgsmålet.
Det er ikke lykkedes mig at få adgang til siden, hvorpå jeg kan anføre admin.

Hvad gør jeg nu ?
Avatar billede jebo Novice
07. september 2016 - 00:08 #13
#11 Jeg har prøvet som du har anført, men stadig uden det ønskede resultat.
Måske skal jeg bare erkende, at det ikke kan lykkes for mig at få routeren nulstillet til fabriksindstillinger ?
Det er jo så altid muligt at skrotte routeren og købe en ny.....
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2016 - 07:47 #14
har du ventet denne minut, før du har prøvet noget som helst?
Der står jo, at du skal trykke på reset-knappen i 9 sekunder, og så vente at routeren genstarter - gør den det over hovedet?
Også prøv at sætte din pc på det samme subnet når du prøver logge på;
dvs. ip-adressen skal være i sammen range som din router
Avatar billede jebo Novice
07. september 2016 - 10:37 #15
#14
jeg har trykket på resetknappen på bagsiden af routeren i de 9 sekunder og set, at alle lamper blinker hurtigere. Derefter sluppet knappen, hvorefter routerens lamper slukker og tænder igen en efter en.
Jeg har ventet dette minut, men der sker intet yderligere efter lamperne er. begyndt ar blinke igen, også selv om jeg venter flere minutter.
Hvordan sørger jeg for at ip-adressen skal være i samme range som routeren?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2016 - 11:36 #16
du skal manuelt sætte din ip på din pc; routerens standardip er 192.168.0.1 - så din ip kunne feks. være 192.168.0.2 - og hvis du så åbner browseren og indtaster 192.168.0.1, så må du gerne komme på routerens hjemmeside.
Virker det ikke, kan du prøve det samme med 192.168.1.1 (og din ipc 192.168.1.2)
brugernavn/kode ville så være
admin/admin (små bogstaver)
(det er også blevet nævnt før)
din pc skal som regel være tilsluttet i det almindelige porte (WAN) og ikke Internetstikket
Avatar billede jebo Novice
07. september 2016 - 23:01 #17
Tak for alle forsøg på at løse problemet.
Jeg har fået nok nu !
Besluttet at lade skrotbunken på genbrugspladsen få fornøjelsen af produktet fremover.