Avatar billede lusodana Seniormester
07. september 2016 - 09:33 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Har jeg brug for firewall?

Jeg har i øjebliket Bitdefender Total Security installeret på min PC - windows10.
1. Jer får min signal fra YouSee via Netgear modem.
2. Jeg bruger min PC kun hjemme.

Har jeg brug for firewall?

mvh
Fernando
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2016 - 09:50 #1
Det er et godt spørgsmål - det afhænger af om du bare læser avisen på internettet, eller arbejder for PET/NSA.

Du HAR firewall indbygget i Win10 - og jeg kører ikke med andet på en tilsvarende forbindelse. Det kan næppe betale sig ikke at køre med den indbyggede firewall - så mange ressourcer tager den ikke.

Jeg har en NAS, der er sat på op imod omverdenen, og på den kan jeg se, der kommer temmelig mange forsøg på at tilgå den. Men jeg har endnu ikke oplevet nogen der fik "hacket" nogle af mine PC´ere.

Så kort og godt - Hvis du er almindelig bruger, så hold dig til den firewall der er indbygget i Windows, og sørg iøvrigt for at holde windows og diverse programmer (JAVA, Adobe Reader, Flashplayer m.m.) opdaterede... - så har du ikke behov for yderligere firewall.
Avatar billede lusodana Seniormester
07. september 2016 - 10:08 #2
Mange tak for svaret.
Avatar billede f-arn Guru
09. september 2016 - 04:05 #3
Der er en Firewall indbygget i Bitdefender Total Security!
Avatar billede lusodana Seniormester
09. september 2016 - 08:41 #4
Det ved jeg godt, men jeg ville gerne vide om jeg kunne nøjes med et antivirus program.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2016 - 12:17 #5
om jeg kunne nøjes med et antivirus program.

Er det nødvendig at tegne en ekstra rejsesygesikring når man skal på ferie. Er det nødvendig at bruge sikkerhedssele når man kører i bil. Er det nødvendig at havde en  indboforsikring. Er det nødvendig ........

Hvem kan svare på det. Der er ikke et menneske her på jorden der kan svare på det.De fleste har forsikringer i relation til hvad de forventer at komme ud for.

Hvis der er et antivirus der samarbejder med Windows egen firewall - så ja.
Man kan ikke bare smide et antivirus ind på computeren og så tro at det samarbejder med microsoft firewall
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
07. oktober 2016 - 09:56 #6
Hvilket antivirus program kender du der ikke kan samarbejde med windows firewall?

og her mener jeg ikke hvilken anden software firewall kender du der ikke kan samarbejde med windows firewall

ps. med yousee Netgear har I UPnP aktiveret, overvej at slå UPnP fra. det er en forfærdelig "feature"...

sagt på en anden måde, hvis du sætter et IP kamera, Harddisk optager (koblet til nettet), NAS, netværks printer eller lign. op, så hjælper netgear boksen dig med automatisk at åbne en port fra internettet og ind...

sådan noget skal man manuelt bestemme (hvis I spørger mig)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 13:23 #7
For at svare på dette skulle jeg kende til alle de antivirusprogramemmer der findes på denne jord.Det gør jeg naturligvis ikke, og kan derfor ikke fortælle dig hvilke antivirus der ikke samarbejder med Windows firewall.

Normalt arbejder antivirus og firewall selvstændigt. Men der vil være tjenester i windows firewall der arbejder sammen med med antivirusprogram.