Avatar billede skype bruger. Praktikant
10. september 2016 - 19:36 Der er 11 kommentarer

pc som router.

jeg har en løs skype telefon, kan jeg bruge min bærbare pc som router/netværk til den tilhørende boks til skype telefonen? min pc har trådløst netværk.
Avatar billede wise Seniormester
10. september 2016 - 19:56 #1
I teorien ja, men i praksis ville jeg nok finde en anden måde at løse det på.
Det mest oplagte var vel at forbinde skype boksen til det kablede netværk hvor det så end kommer ind.
Hvis det kører via din pc har du også kun skypeforbindelse på telefonen når den er tændt.

Nu har du ikke sagt HVILKET operativsystem der kører på din pc, så må jeg vel forvente windows.

For en unix (altså både Linux og Mac Os) kan fint fungere som router, det er dog noget som kræver netværksviden at få sat op.

Jeg tror ikke windows umiddelbart kan den vej du gerne vil, jeg fandt en beskrivelse af hvordan man kan få en windows med kablet forbindelse til at tilbyde trådløst internet til andre enheder
http://www.online-tech-tips.com/cool-websites/home-computer-router/

/Lasse
Avatar billede skype bruger. Praktikant
10. september 2016 - 20:24 #2
ja, det lyder kompliceret da jeg har windows 10 på min pc, den har 6 stik ialt på bagsiden og tre i venstre side, men jeg ved helt ærligt ikke hvad de fleste er til, da brugsanvisningen er væk, har i et link til et svar, det er en bærbar pc-på undersiden står der: packard bell Easy Note ENTF71BM-C9L7 2014
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2016 - 20:57 #3
Hvad hedder din Skype-telefon, og hvad står der på den tilhørende boks?
Avatar billede wise Seniormester
10. september 2016 - 21:25 #4
Well, der er højst et af dem der er netværk.
Men jeg vil sige at det ikke er oplagt at bruge pc'en som router.
Så bedste bud er
* skype telefon til den nuværende router
* wifi "extender" med et netstik, altså noget du kan sætte på wifi og som giver dig et netstik til skypeboxen..
Avatar billede skype bruger. Praktikant
10. september 2016 - 22:53 #5
på skype-telefonen står der kun SKYPE, men på dens oplader står: RTX, brand: DUALphone, model: RTX 4088 charger. og på den tilhørende boks er der tre input til forskellige stik: phone (har intet) stik, power, reset knap, og LAN, og Lan stikket står i den nuværende router, som så skal sættes til pc (går jeg ud fra). der er trådløs forbindelse fra skype-telefonen til den tilhørende boks.
Avatar billede milter Ekspert
11. september 2016 - 12:03 #6
Du kan læse om, hvordan forbindelserne skal være i manualen til din Skype-telefon i linket herunder. Jeg går ud fra, det er den, du har:

https://www.onedirect.fr/media/productfile/d/u/dualphone-rtx-4088-manuel-en.pdf

Bortset fra de åbenlyse komplikationer, som "wise" omtaler, med at bruge den bærbare som router (hvis det overhovedet kan lade sig gøre), så forstår jeg ikke rigtigt formålet med det, da du tilsyneladende allerede har en router?
Avatar billede skype bruger. Praktikant
11. september 2016 - 12:16 #7
ja jeg har en router nu, men der hvor jeg skal flytte hen er der kun en code til et trådløst netværk, og derfor kommer jeg til IKKE at have en router.
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2016 - 11:30 #8
Din bedste mulighed, hvis du vil beholde Skype-telefonen, er nok den wifi-extender, wise omtaler. Eller, du kan bare installere Skype på din bærbare.
Avatar billede skype bruger. Praktikant
13. september 2016 - 21:29 #9
jeg har skype på min bærbare pc, men lyden er ikke særlig god på sådan en,selv om den er indstillet til high quality, skype-telefonen er en fødselsdags gave og den har en super god lyd, men tak for svar på mulige løsninger, ja, det ser lidt svært ud men jeg finder en løsning. tak.
Avatar billede wise Seniormester
13. september 2016 - 21:43 #10
Nem løsning
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGWN3000RPV2/netgear-wn3000-wi-fi-range-extender?scid=EXT_SEM_DSA_IP&gclid=CJaL8eaMjc8CFePFcgodeEkFHw&gclsrc=aw.ds

(ps jeg kender ikke produktet fandt blot første og bedste wifi extender med net-stik til andre enheder
Avatar billede skype bruger. Praktikant
13. september 2016 - 21:54 #11
tak for det.