Avatar billede solhexen Juniormester
11. september 2016 - 12:44 Der er 4 kommentarer

Windows 7 mappevisning+billedsortering

Hej
Jeg har 2 problemer, som jeg har bakset med i noget tid....

1. Jeg vil gerne lave individuel VISNING af mine mapper -
eks. nogle som store ikoner, andre som listevisning.....
Men hver gang jeg prøver at ændre een, så ændrer andre sig også??!!

2. Jeg vil gerne lave individuel visning af mine billed mapper
eks. nogle efter dato taget (og uanset camera).
Andre efter navn / tal.
Men igen ændrer jeg den ene......

Er gammel xp bruger, men jeg kan ikke finde vejen i win 7.

Og nej, jeg skal ikke have win 10 :-)

Er der nogen???
smil
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2016 - 12:53 #1
Har du i kontrolpanelet under "mappeindstillinger" set hvad den står til?
Normalt åbner den i samme vindue, men du kan indstille der at den skal åbne individuelt.
Under hver mappe burde du oppe i hovedet af mappen kunne indstille eil hvordan visningen skal være.
Prøv når du lukker mappen at holde shift tasten nede.
Dette plejer at gemme den indstilling man har lavet.
Avatar billede solhexen Juniormester
11. september 2016 - 16:02 #2
hmm - den står til åbn alle mapper i samme VINDUE.
Men det er vel ikke det samme som at INDSTILLINGERNE for hver mappe skal være  den samme - eller hva?

Har lige prøvet det med shift tasten, men ænder jeg een mappe, ænder andre sig også!!!
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. september 2016 - 17:16 #3
Du kan jo vælge at bruge et billed visningsprogram - ACDSEE f.eks som kører med tilbud et par dage endnu. Picaso kunne være en mulighed men er på vej ud. Irfanview er gratis og bemærk deres thumbsnail viser.

http://www.acdsee.com/en/products
Avatar billede solhexen Juniormester
11. september 2016 - 19:16 #4
Tak for svar Kurt54
Jeg har ACDsee.
Men jeg kan nu ikke få den til at erstatte windows 100% :-)

Og jeg har jo så også problemet med alle andre mapper end billedmapper....
:-)