Avatar billede TJ62485 Novice
12. september 2016 - 09:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af datoformat

Hej! Jeg er ny på en MSSQL database, og mit primære behov er udtræk af data. Hertil benytter jeg pt. Microsoft SQL Server Management Studio.

Jeg har (bl.a.) den udfordring, at jeg ikke kan finde ud af at få konverteret et datoformat (2016-07-14 00:00:00.000) til noget mere læsbart. Jeg vil gerne have kolonnen til at vise datoen i formatet DD-MM-YYYY.

Hvordan gør jeg det? Og gerne en god og letforståelig forklaring, da jeg ikke har kunnet finde andre poster på denne side, som jeg kunne forstå:-(.

På forhånd tak.
Avatar billede terry Ekspert
12. september 2016 - 10:36 #1
Avatar billede TJ62485 Novice
12. september 2016 - 14:50 #2
Tak for det! Ikke så pædagogisk forklaring på siden, men efter at have prøvet nogle forskellige værdier, så fik jeg det rette resultat, som er det, jeg leder efter (og som excel genkender automatisk):
CONVERT(VARCHAR(10),a.[Date of Initiating Order],105) kommer frem som:
'14-05-2007'.
Avatar billede terry Ekspert
12. september 2016 - 17:23 #3
Good you got it working ..