Avatar billede Joan Praktikant
13. september 2016 - 13:03 Der er 9 kommentarer

Adsendte mails gemmes ikke i "Sendte e-mails" (Gmail)

Hej, jeg håber, en kyndig kan hjælpe mig med at fikse dette problem:

Jeg sender dagligt emails, men ingen af disse gemmes i "Sendte e-mails"-mappen i Gmail. Det gjorde de engang.. Jeg kan dermed ikke genfinde mine egne afsendte mails. Jeg får en bjælke op,  med teksten: "Du har sendt en meddelelse i en samtale, der er smidt i papirkurven. Denne meddelelse vises ikke i mappen Sendte e-mails, med mindre du flytter den til Indbakken." Når jeg så flytter til Indbakke, gemmes mailen godt nok også i Sendte e-mails, men når jeg så sletter den fra Indbakken, forsvinder den også fra Sendte :(  Og der ville jeg jo gerne beholde den. Jeg er ikke kyndig i ekspert-computer-sprog, så forklaringer må meget gerne være grundigt udpenslede. På forhånd mange tak! V. H. Joan
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2016 - 13:33 #1
bare træk den, du vil slette fra indbakken, til en 'privat' mappe. Jeg har selv mapper 'personligt', 'kvitteringer' og 'webkøb' som jeg flytter samtaler ud i.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
13. september 2016 - 13:37 #2
Anvender du email program? Outlook, Thunderbird, Ipad etc.?
Avatar billede Joan Praktikant
13. september 2016 - 20:04 #3
Rune1983: Jeg benytter Gmail oftest via Safari på en Mac, Iphone og HP pc. Lige meget hvilket device, jeg benytter gemmes sendte mails ikke.

Claes57: Gmail som "program" har selv gemt mine sendte mails tidligere, men nu mangler de. Der er ikke een sendt mail i min inbox eller undermapper. Jeg kan derfor ikke flytte fra indbakken, da det ikke er indkomne mails, jeg savner. Jeg er vant til at gemme i div. undermapper. Jeg er altså ude i, at Gmail igen bør kunne gemme automatisk, som tidligere.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2016 - 07:14 #4
Måske skal du bare slå samtalevisning fra?
Den forbinder jo alle de mails som har med et specifikt emne at gøre - sletter du samtalen, sletter du også alle tilhørende mails
(i hvert fald hvis jeg har fortstået dig ret)
Avatar billede Joan Praktikant
15. september 2016 - 20:36 #5
Thomas S. kan du fortælle, hvor det gøres? Jeg håber, det er løsningen.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2016 - 20:57 #6
i din browser gå til https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/general
lidt nede på siden er
Samtalevisning:
(indstiller, om e-mails med samme emne skal grupperes)
og der kan være dut i til eller fra.
Avatar billede Joan Praktikant
19. september 2016 - 21:32 #7
Det giver desværre ikke resultater heller. Dog kan jeg nu se, at mine afsendte mails ryger afsted og så også kommer i min papirkurv. Herfra bliver de jo så bare slettet, med mindre jeg selv opretter en mappe til dem, men det er mere administration, end jeg ønsker. Ville jo bare ønske, det igen blev automatisk....
Avatar billede Anders Bircow Praktikant
05. april 2017 - 10:52 #8
Hej Joan - og andre.... kom der nogen sinde en løsning på det tåbelige fænomen, ??som jeg også kæmper med. Når man sender fra web-gmail, så havner den i Papirkurven.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2017 - 11:53 #9
gå til https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=wm#settings/labels
'Sendte emails' skal have  'Vis' fremhævet, og sidst på linjen skal der være hak i 'vis i imap'