Avatar billede Eda Novice
14. september 2016 - 17:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overfør Access til iMac

Hej

Vi har et lille firma, hvor vi kører Følgesedler - Faktura til Kunder incl. numre for div. varer ! - Hele programmet med div., er taget på en back-up - på USP-Stik !
Altså - programmet kører i Access på XP - men den bærbare computer vi har i Firmaet er skærmen ved at gå ned - striber på - og kan ikke indkøbes nyt grafik/skærmkort ! - Den kører XP ! - Altså noget gammelt l.... !!
Jeg har en iMac hjemme - men ønsker at købe en ny Mac til Firmaet ! - Sikkert en bærbar ! - men ønsker ikke at komme på nettet ang. vores Firma !! - Vil ikke risikere virus !
Men ville prøve om jeg kunne installere det herhjemme på min iMac ! - Da jeg oz har noget til min Revisor - som er ligeså gammelt i Access oz XP !
Jeg har CD Office XP - og sikker på med SP2 ! - Og har "kodenr" på CD´en - hvis den kan installeres !

Hvordan kan jeg installere det på min iMac - uden det går ud over det har ??

Når jeg starter min iMac - Har jeg har en kode - altså login - for at komme ind på den ! - Men hvis jeg opretter en ny "Bruger" - nyt login - til det jeg ønsker ang. XP, går det så ud over min egen bruger ?? - Tror det gør !! - men kan det fordeles ved at jeg laver ny "bruger" til login ??

Håber du / I forstår, hvad jeg mener ! - ønsker jo ikke at starte op i Windows !

Håber I kan give mig en "så enkel" forklaring som muligt, da jeg "desværre" ? - er en ældre dame !

Mange Hilsner
og forhåbentlig Tusind Tak på forhånd !
Eda
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2016 - 20:13 #1
If the Office XP you have is for a PC then I very much doubt that it will work on a Mac

Not sure I understand the question regarding new users/logins
Avatar billede Eda Novice
15. september 2016 - 16:35 #2
Hi Terry

Office XP is for PC (my CD) and I have code number ! - but what about the driver ??

When I login on my iMac - I use a login-code !
Maybe I can create a new user when I use / download Office XP ??
I know that the program will be on my mac ! - even I use for a new user / login to the program !
It might be easier if I download the program on a new user for my Mac? - I don´t know !

I hope you understand me now but otherwise ask me again! - I try to explain as best as possible!

Many Thanks for the reply so far
Eda - Denmark
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2016 - 19:10 #3
Hi Eda
You dont need to answer in English, I'm very comfortable with Danish, after living in DK for 30+ years one should be :-) Hopefully your happy with me writing in English, if not then please say so.

I,m almost 100% sure that a PC version of Access WILL NOT run on a MAC :-(
So you will need a new version of Office/Access which can run on your MAC.
Because you have a valid Office license doesnt mean you can just download a new version of Office, you will need to pay for it again.

Office with Access is normally quite expensive so I'm thinking that wouldnt it be cheaper (not so expensive) to but another PC used/new and install the office you have on that. Then you wont need to use that mac and a new user for the access database you use in your business?
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2016 - 19:12 #4
.. to buy another PC used/new ...
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2016 - 19:14 #5
Another idea was to buy a new display (skærm) and attach that to your laptop..
Avatar billede Eda Novice
16. september 2016 - 07:05 #6
Hej Terry

Okay - griner lidt ! - Troede jo blot, at du kun talte engelsk ??

Men Tusind Tak for de hurtige svar og så må jeg gå i tænkebaner !

Mange Hilsner
Eda
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2016 - 12:51 #7
Looking at this link https://www.microsoftstore.com/store/mseea/da_DK/cat/Sammenlign-Office-pakker/categoryID.70174300?icid=All_Office_subnav_22092015_Compare

It seems that even though Office is available for Mac Access is only for PC's. So if that's right you dont have many options.
Avatar billede Eda Novice
16. september 2016 - 15:23 #8
Yes - I know !!
Men har været meget glad for din respons !!
Jeg kan mange ting inden for PC & Mac efterhånden ! - men nogen gange er jeg nødt til at spørge - men har været meget glad for din Hjælp !! - Ooog især for dine hurtige svar ! - Det oplever man ikke normalt !

Jeg er normalt god til at finde ud af ting via "Nettet" - men dette jeg havde "nu" !! - Ja - det var noget sværere ! - men tror via en gammel computer, vi har, at den bliver renset  - og så kan installere XP ! - så må vi lige finde ud af driver, som måske skal opdateres ! - Hvis vi kan finde det ! - Kun fordi jeg har disse gamle programmer, som "kun" kan køre på XP - og ønsker ikke at betale for nyt Følgeseddel/ Faktura-program, da vi er et ældre ægtepar ! - Mig 66 - min mand 69 ! - og vi gode til at drive virksomhed sammen ! ??

Kan du ha´ en dejlig weekend - og endnu engang Tak !
Mange Hilsner
Eda
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2016 - 13:58 #9
Hi Eda hope you've had a good weekend too, we've been away in Germany for a couple of days :-)

"et ældre ægtepar " I'm not far behind you 63 :-) But have worked with IT for over 30 years which of course helps.

If you need further assistance then drop a comment, oh and I think its possible to mark my comment as an answer although not sure how it works in this new version of eksperten..
mvh
Terry