Avatar billede eurositi Ekspert
15. september 2016 - 17:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Har SAS købt sig fra konkurrence?

Jeg flyver ofte mellem København og Amsterdam i arbejdsmæssig sammenhæng. Det, som overrasker mig, er, at Norwegian pludselig har trukket sig fra alle de attraktive afgange, som lå tæt op ad SAS' afgange:

Tidligere havde Norwegian en fast direkte afgang klokken 07:00 fra København. Nu har de slet ingen. De fløj altid med fuldt fly.
SAS har et morgenfly klokken 08:15, som typisk starter koster flere tusinde kroner, selv om man bestiller tre uger i forvejen. Booker man med en uges varsel, ryger prisen for de billigste billetter helt op på 4.000-5.000 kroner!
Eneste anden konkurrent er KLM, som har et næsten lige så dyrt fly klokken 06:00. Hér har jeg ofte set standardbilletter på over 5.600 kr!

Tidligere havde Norwegian en fast afgang klokken 16:55 fra Amsterdam, som altid var fyldt til bristepunktet. Denne afgang er pludselig forsvundet. Nu findes kun afgangen 18:30.
SAS' afgang 17:25 er samtidig blevet væsentligt dyrere.

Så spørgsmålet er naturligvis: Er der nogen, der "ved", om SAS har betalt Norwegian for at holde sig væk fra denne "cashcow" af en flyrute?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2016 - 17:10 #1
Du spoerger om nogen har kendskab til noget som er ulovligt og formentligt vil give gigantisk million boeder og muligvis vaere strafbart ikke at informere myndighederne omkring paa et offentligt forum?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2016 - 17:34 #2
Avatar billede eurositi Ekspert
15. september 2016 - 20:01 #3
Medmindre at Schiphol lufthavn i Amsterdam stiller nogle ublu krav, som Norwegian ikke vil imødekomme, så giver opgivelsen af disse lukrative afgange til åbenlys fordel for SAS absolut ingen mening... medmindre at der (som jeg formoder) er lusk med i spillet.

Idéen med at oprette dette spørgsmål var faktisk snarere at undersøge, om der er flere, der har oplevet noget lignende?