Avatar billede Max Novice
16. september 2016 - 00:23 Der er 1 kommentar

Skift parametre for automatisk mountede USB-lagre i Debian

Hej,

Jeg kører en Debian 4.9.2-10, som af en eller anden grund har den opfattelse, at mine USB-nøgler og -harddiske skal mountes som read only. F.eks. har jeg sat en USB-nøgle i hér:

osmc@osmc:/media/FCD4-7340$ mount | grep /dev/sd
/dev/sda1 on /media/FCD4-7340 type vfat (ro,nosuid,nodev,relatime,uid=1000,gid=1000,fmask=0111,dmask=0000,allow_utime=0022,codepage=437,iocharset=ascii,shortname=mixed,showexec,utf8,errors=remount-ro,uhelper=udisks)

Hvordan ændrer jeg det, så alle USB-lagerenheder jeg tilslutter bliver writeable?

På forhånd tak
/Max
Avatar billede Andershoegh Seniormester
10. november 2016 - 17:43 #1
Jeg har ingen løsning.

Men finder du ikke en på Eksperten., er det min erfaring, at chancerne er gode her
http://www.linuxin.dk

Der har jeg selv fået rigtig meget hjælp til Linux