Avatar billede kris75 Mester
16. september 2016 - 15:25 Der er 4 kommentarer

Opsætning af @cool.dk email på Mac.

Hej
Min far har en @cool.dk email som stammer fra dengang han havde tele2. Jeg har prøvet at sætte den op på hans Mac som imap, dog uden held. Jeg kan ikke få hul igennem. Er der nogen der ved hvordan den skal sættes op? Han bruger Telenor som udbyder hvis det er relevant. På forhånd tak.
Mvh.
Kris
Avatar billede INK Ekspert
16. september 2016 - 19:52 #1
Prøv at sætte den op som POP3. Kan ikke finde noget om mailen, men det er muligt den slet ikke kan fungere som IMAP.
Avatar billede INK Ekspert
18. september 2016 - 17:02 #2
Ifølge dette link http://www.computerworld.dk/art/122077/cybercity-kunder-mister-emailadresser ser det ud til at denne mail adresse slet ikke kan anvendes mere.
Hvornår har den sidst fungeret?
Avatar billede kris75 Mester
19. september 2016 - 14:17 #3
Den virker stadig, kan tilgå den via jubii webmail :-) Men aner ikke hvilke servere jeg skal bruge.
Avatar billede INK Ekspert
19. september 2016 - 19:10 #4
Jeg formoder det så er Jubii's opsætning, du skal anvende. Følgende link giver de ønskede oplysninger: http://support.jubii.dk/hc/da/articles/200545089-Opsætning-af-e-mail-Andre-klienter

Eksempel

Indgående server: imap.jubii.dk

IMAP med TLS
Port: 143
Udgående server: smtp.jubii.dk

SMTP med TLS
Port: 587

VIGTIGT

Både den ind- og udgående server kræver godkendelse. Dvs. at du skal logge ind med din e-mail adresse og kodeord på både den ind- og den udgående server.

"Brugernavn", "Konto" eller "E-mail" er din fulde Jubii-mail adresse.
(Eks. larshansen@jubiimail.dk)
"Adgangskode" eller "Password" er den adgangskode du bruger til at logge på din Jubii-mail.

Det er det bedste jeg kan klare.