16. september 2016 - 20:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DELPHI : læs en word værdi fra en fil på (file)-pos N.

HEJ,

Jeg har brug for at kunne læse en WORD værdi fra en fil, men på tilfældige steder / positioner.. (filen kan være fra 3 bytes --> til 128 K lang)

Det kan forekomme, at jeg skal læse i rækkefølge men det vil være mere undtagelsen end regelen.

EKS:

FIL: 0000 0001 0002 0003 0004    (5 words )

1:    A :=  hent filepointer_værdi(4);  --> Hent 0004
2:    A :=  hent filepointer_værdi(2);  ---> hent 0002

osv...

Læse filen byte by byte er ikke noget problem, men det med den variable file-pointer .....

Kristian
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2016 - 20:21 #1
Seek(f, 4);
Seek(f, 2);

?
17. september 2016 - 00:14 #2
HEJ,

1: Tusind tak.

2: at det var så rørende enkelt ... (jeg burde samme mig lyserød! ), men ved man det ikke, ja så ved man det ikke - det er ihverfald min undskyldning.

Hvordan honorerer vi hianden herinde- i gl. dage kunne du få point - men det er jo afskaffet, så (Jo, det ved jeg heller ikke - endnu !)

Men TAK uanset

KR
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2016 - 01:24 #3
Du burde kunne markere mit indlaeg som en loesning.