Avatar billede Rune Jørgensen Praktikant
16. september 2016 - 20:33 Der er 4 kommentarer

GRAFIKKORT

Er det for varmt for mit grafikkort det er nvidia geforce 970 gtx det er oppe og ramme 45-48 grader er det for varmt ??? hjælp
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. september 2016 - 20:47 #1
Jeg synes ikke det lyder af meget.
Jeg havde på et tidspunkt et varme problem og der lå mit på 60-70grader. Men 45-48 lyder ikke voldsomt.
Oplever du nogle problemer eller spørger du bare for at være sikker ?
Avatar billede eurositi Ekspert
16. september 2016 - 20:49 #2
Nej, det er ikke for varmt, især ikke hvis det er målt, mens du spiller krævende spil.
De decideret usunde temperaturer ligger oppe over 75 grader, og hvis temperaturen kommer over 90 grader, slukkes computeren normalt automatisk.
Men hvis du har mulighed for at sænke temperaturen endnu mere, er det selvfølgelig altid fint.
Avatar billede Slater Ekspert
16. september 2016 - 20:49 #3
Overhovedet ikke varmt, det er faktisk decideret køligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2016 - 07:39 #4
Hvis man har et grafik koert der er passivt kølet, er det ikke umiddelbart ualmindeligt at det ligger mellem 57 til 63 grader som temperatur. Ved godt dette kort  her muligvis er kølet med blæser og bør ligge lavere.
Jeg begynder derfor kun at blive urolig når den overstiger 70 grader.

Man skal også være opmærksom på at programmer der skal aflæse temperaturen, gør det forskelligt. Så derfor test med et par stykker som sikkerhed.

Er det en stationær pc, så mærk på kølerne og få en fornemmelse om det kan være en fejl læsning.
Dine fingre tager ikke fejl, som et program kan gøre. Har oplevet at dele af computeren havde en forskellig temperatur, selvom det ikke var tilfældet.