Avatar billede todd24 Praktikant
17. september 2016 - 15:54 Der er 1 kommentar

5ghz netværk

jeg prøver at koble mig til mit 5ghz netværk, men nogle gange så går der 3-4 minutter før jeg bliver koblet til internettet når jeg logger på windows... nogle som ved hvad det skyldes? mit modem er et netgear ac1600 og mit netkort er et tp link archer t9e og jeg bruger yousee...
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 07:54 #1
Kan se her http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerk/adapter/tp-link-archer-t9e?cid=ps_950201480000 et kortet understøtter begge hastigheder. Men der står "eller" mellem de to hastigheder. Er det sådan at man kan vælge om det er det ene eller det andet i nogle indstillinger for kortet?
Kører router på 5 ghz og kortet kun på 2,4, kunne forsinkelsen måske skyldes dette.
Tjek evt også om driveren er den nyeste, og fravælg i enhedshåndteringen under netkortet i egenskaber at Windows må lukke for strømmen til det.