Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 12:11 Der er 4 kommentarer

Hvordan eksportere/importere jeg en database til en hjemmeside? - haster!

Hej
Jeg har et webhotel hos Unoeuro. På det webhotel har jeg fire subdomæner, hvor ét af dem skal flyttes til One.com og erstattes med en anden hjemmeside.

Til at finde ud af det har jeg bl.a. benyttet mig af denne guide: https://www.one.com/en/support/guide/how-do-i-import-my-database-to-phpmyadmin

Jeg har eksporteret min database fra Unoeuro, og vil så importere den hos One.com. Hver gang jeg prøver viser den fejl!? hvorfor det?

Jeg har ellers indsat "hjemmeside-filerne" fra subdomænet i filemanager i One.com

Håber virkelig nogle kan hjælpe! - tak på forhånd
Avatar billede Bitten Novice
18. september 2016 - 14:46 #1
Har du importeret databasen og flyttet hele biblioteket?
En ting er at jeg ikke kan anbefale at bruge One som udbyder, men i forhold til dit problemstilling, så kan det være et hav af fejl.
Jeg gætter på det er en wordpress side du forsøger at flytte, har du en del forbindelse rettet i config.php filen og fortalt den hvad den nye database hedder? og ikke mindst hvor den skal finde den :)

Pøj pøj med det.
mvh
http://personligpower.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 15:10 #2
Hej
Jeg har lagt alle filerne ind på det andet webhotel hos One.com, og jeg har også eksporteret databasen fra Unoeuro som wordpress hjemmesiden kommer fra. Det eneste problem er, at databasen ikke vil importeres...
Avatar billede Bitten Novice
18. september 2016 - 15:30 #3
Underligt, jeg har selv haft en lignende problematik. Men der blev databasen importeret, problemet var at alt stadig pegede på det gamle hosting sted.
Fordi den gamle host så blev lukket ned, forsvandt mit site.
Det var altså et redirect problem i noget data i den nye base, der skulle rettes.

Sitet var ikke så stort så jeg valgte at sætte det op fra bunden igen, da jeg havde backup af alle tekster.

I dit tilfælde, så ville jeg bede One om at importerer databasen for dig.

Mvh
Http://personligpower.dk
19. september 2016 - 13:07 #4
Hej Daniel,

Vær opmærksom på om du via phpMyAdmin importerer til serveren eller en valgt database.
Hvis du vil importere en database, så skal/kan du ikke være inde i en database - derimod skal du trykke på det lille hus "Home" under phpMyAdmin logoet til venstre. Du skal naturligvis også importere alle tables.

Venlig hilsen,
Ole Kristoffersen
Du er mere end velkommen til sende mig en PM eller email hvis du har brug for hjælp :-)
https://www.webhotelmatch.dk/