Avatar billede nemlig Professor
19. september 2016 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Vare retur fra Kina - undgå told mm

Hejsa.
Jeg har haft en Gimbal Stabilisator til rep. i Kina.
Producenten spørger mig nu, hvad de skal angive i deklarationen, herunder værdi, for at jeg undgår toldbehandling.

Nogen der har erfaring med det?

Umiddelbar vil jeg mene "reparation" og nyværdien på ca. 2.500 kr.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. september 2016 - 10:43 #1
Helt enig, returnering af en reklamation skal selvfølgelig ikke fortoldes.

Told er en importafgift.
Avatar billede nemlig Professor
19. september 2016 - 11:57 #2
Jeg er så i tvivl, om der skal skrives 0 kr., da der ikke er noget beløb til fortoldning.

Producenten spørger således:

The value that you want to declare to help you clear the custom.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2016 - 14:27 #3
alt under 10us$ er ok (grænsen er 80kr).
Avatar billede nemlig Professor
19. september 2016 - 15:02 #4
Men jeg er stadig I tvivl om jeg skal skrive 0 kr., 80 kr. eller 2.500 kr.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2016 - 15:19 #5
i gamle dage ville man ringe til told&skat, og få en kyndig i røret. Hvis du ikke kan finde noget på skat's hjemmeside ved søgning på værdiangivelse ved reparation, så sæt den til 0kr.
Avatar billede nemlig Professor
19. september 2016 - 16:14 #6
Har faktisk haft ringet til Postnord, inden mit indlæg i dag, men grundet problemer med telefonsystemerne er der meeeget lange svartider.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. september 2016 - 16:48 #7
Det må være ok at skrive 0 hvis de gør opmærksom på at det handler om en returvare.

Bagatelgrænsen er ganske rigtigt 80 kr. men igen - en reparation eller returvare skal selvfølgelig IKKE FORTOLDES!
Avatar billede nemlig Professor
21. september 2016 - 20:21 #8
Hejsa.

Det lykkedes, efter lang ventetid, at komme igennem til en medarbejder hos Postnord, der kunne svare.

Type = Warranty repair
Custom value = 0 Dkr.

Tak for jeres input.
Avatar billede magic-mouse Novice
23. september 2016 - 12:21 #9
ellers skal du rent teoretisk kræve tolden retur fra toldvæsnet når det er du sender den til reparation.

Når du så får den tilbage skal du betale tolden igen.

Meget bureaukratisk men det er den teoretiske måde at gøre det på.