Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 00:29 Der er 12 kommentarer

Nybygget pc + netværkskort

Har bygget en pc, men har ikke mulighed for at sætte kabel i til internettet. Så har købt et INTEL(R) Gigabit ct desktop adapter. x1 pci express copper adapter og sat det ind. Men hvordan ialverden får jeg det til at fungere? kan simpelthen ikke se mig ud af pinen og håber der er noget der kan hjælpe.

mvh
Avatar billede wise Seniormester
20. september 2016 - 00:47 #1
Du skal ski nok lige sætte et par ord mere på hvis du vil have relevant hjælp
1) Hvad prøver du på? Jeg læser dit spr somom du ikke kan kører kablet netværk, altså tænker jeg trådløst, men en gogling af de 2(, eller er det et??) netkort viser almindelige kablede netkort.
Så hvad er det du søger at opnå?

2) Hvilket OS kører du?
Det gør en pænt stor forskel.

3) Hvad virker, hvad virker ikke?
Hvor langt er du kommet? Får du fejlmeddelser, hvilke?

/Lasse
Avatar billede wise Seniormester
20. september 2016 - 00:53 #2
Hvis det du mener med "men har ikke mulighed for at sætte kabel i til internettet. " er at det ikke VAR et netstik, og du nu har kørt et netkort og sat i,så er svaret vel.
Du skal sikre at indlæse den korrekte driver til netkortet til dit aktuelle operativsystem.
Driverne skal ofte være indlæst INDEN enheden sættes i.
Hvis det er windows10 og den var sat i inden, skal du via enhedshåndteringen, (tryk på startknap i windows og task direkte for at søge).
Her kan du finde en ukendt enhed, eller et netkort og vælge opdater driver for at skifte den nuværende driver.

Derfra må du lige give noget info om hvad der virker og ikke virker.
Står den korrekt i enhedshåndteringen, står den som fungerende.
Hvad står der i givet fald under netværk?
Har du sluttet kablet til, tænder der lamper der hvor du slutter den til (= er der forbindelse)...
Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 01:24 #3
windows 10 pro

Jeg har sat netværkskortet i først og fremmest og først derefter downloade jeg Intel® Network Adapter Driver for Windows® 10. her troede jeg at alt ville gå som smurt. kan ikke opdaterer da der ikke er adgang til nettet. Jeg vil gerne oprette forbindelse til min router i hjemmet da lan stikket sidder i den anden ende af huset.
Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 01:26 #4
efter at jeg havde download hvad jeg tror er driveren til enheden troede jeg den ville kunne finde wifi
Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 01:26 #5
men der er stadig ingen forbindelser tilgængelige. hvad mangler jeg?
Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 01:34 #6
64bit?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 08:15 #7
Det lyder meget som om du vil have den på trådløst netværk (wifi).
Det netkort du har købt, er til kabling... - trådløst net kører endnu ikke gigabit :-)
Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 10:52 #8
Hvad ialverden. Hvad  gør jeg så for at få det bedste wifi netværk?
Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 10:56 #9
og er det kort jeg har købt så ikke totalt ubrugeligt? hvad skal det gøre godt for så?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 11:49 #10
Det er ubrugeligt til WiFi, men glimrende til kablet netværk.
Hvorfor du har købt det.... Må du nok hellere spørge dig selv om :-)

Du skal købe et trådløst netkort, enten til indbygning, eller som USB stick.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 11:58 #11
Uddybning - et indbygnings trådløst netkort sidder jo fast i maskinen, og vil teoretisk kunne opnå større hastighed end et USB (2.0) netkort.
Men et USB-netkort vil have fordelen af at kunne tilsluttes på en forlængerledning, så enheden (incl. antennen) kommer fri af andre metaldele og strømførende ledninger, der kan tænkes at lave støj.

Så hvis din PC står neden under bordet, gemt væk med en masse "skrammel", kan USB-netkortet være at foretrække. Men står PC´en oppe på bordet eller en hylde, nogenlunde frit, vil et internt netkort være at foretrække.
Avatar billede Donniey Novice
20. september 2016 - 12:17 #12
hmm, i butikken fortalte jeg jo ekspedienten at jeg skulle bruge et trådløst netværkskort så ham skal jeg lige ud og give en olfert. Tak for hjælpen.