Avatar billede Uvanga Ekspert
20. september 2016 - 15:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WiFi modem vælger tilsyneladende ikke optimal kanal

Mit ADSL-modem skifter dynamisk WiFi kanal (belyst i tidligere spørgsmål) Men iflg. WiFi Analyzer skiftes der ikke til den optimale kanal.
Analyzer har et par forslag til bedre kanaler.
Hvorfor skifter modem ikke til bedste kanal?
Modem har lige skiftet fra kanal 2 til kanal 11,men Analyzer viser at kanal 2 er bedre end kanal 11. Mystisk!
Eller kan man ikke 100% gå ud fra Analyzer er "klogere" end modem??
Nogen der har et bud...
Avatar billede ebea Ekspert
20. september 2016 - 16:00 #1
Nej! med henvisning til de sidste linjer i dit spørgsmål.
Analyzer er baseret på det signal som den modtager, og er ikke det samme som der "ses" på Modem. Så stir dig ikke blind på Analyzer; det er kun et hjælpeværktøj ;-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. september 2016 - 04:51 #2
Ok, tak for det.