Avatar billede FaMeQui Juniormester
20. september 2016 - 17:09 Der er 4 kommentarer

Den er blevet langsommere og lavere fps

Jeg har på det seneste oplevet at min computer er blevet langsommere, i spil som HS, LoL osv.
Der får den små fps drops, hvor at jeg plejede at spille på 300-400 fps, nu ligger den typisk mellem 100-190.

Nogle af jer der ved hvordan man kan scanne sin pc, for hvad problemet kan være?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2016 - 17:45 #1
kig i taskmanager hvad der sluger cpu
evt. er den dårligt kølet
Avatar billede FaMeQui Juniormester
20. september 2016 - 17:50 #2
Hvad hedder taskmanager på dansk?

CPU'en er lige blevet opgraderet og det samme med køleren, så det burde ikke være problemet overhovedet.

Men jeg ved dog ikke hvordan det tjekkes :)
Avatar billede Nina Forsker
21. september 2016 - 09:58 #3
Hej FaMeQui,

Taskmanager hedder på Dansk Jobliste, genvejen er Ctrl + Shift + Esc.

Men før du skiftede din CPU ud, overclockede du?
Evt lige lad dine komponenter komme igang, altså det kan godt blive bedre jo mere du bruger dem.

Ellers kør en stress test og se om komponenterne fejler noget.
Prime95 kører en stresstest på din CPU og giver dig en tilbagemelding.
http://www.mersenne.org/download/#download

Held og lykke,
Mvh. Nina
Avatar billede FaMeQui Juniormester
21. september 2016 - 10:59 #4
Det nye hardware har siddet i mere end 2 måneder nu ;)

Men jeg prøver lige at tjekke en stress test.