Avatar billede Uvanga Ekspert
21. september 2016 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

K9 webprotection

http://www1.k9webprotection.com/
Anbefalet af formanden hos Rådet for Digital Sikkerhed.

Programmet skulle efter sigende beskytte mod alskens dårligdomme.
Er der nogen der har erfaring med programmet, modtages input gerne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. september 2016 - 18:59 #1
Well - "light version" af Blue Coat og har da leget med både Blue Coat og K9???
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2016 - 05:36 #2
Jeg har nu installeret K9, og umiddelbart yder det en god beskyttelse. Default blokeres næsten alt, incl. f.eks. youtube. Det er jo lidt irriterende, da der ligger mange gode (også ikke gode..) videoer. Men heldigvis har K9 en funktion hvor man kan undtage sites for blokering. Så jeg vælger nok at bibeholde K9, for at se hvordan det fungerer på længere sigt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2016 - 09:41 #3
Til privat brug vil den være super som "familie-filter", men Blue Coat har været en notorisk årsag til ballade i virksomheder, når medarbejdere pludselig føler sig overvåget og kontrolleret i en grad, vi ikke rigtigt er vant til her i landet.

Men det virker ikke desto mindre...