Avatar billede KarstenKL Praktikant
21. september 2016 - 13:27 Der er 3 kommentarer

En computer der kan trække wow på alm. grafik

Hejsa, jeg vil høre om det er muligt at anskaffe sig en pre-build computer der kan trække World of Warcraft på det anbefalede grafiske niveau til en pris af 4000 kr.

Om det er bærbar eller stationær gør ikke noget. Har dog hørt man får mere for pengene ved at købe en stationær, selvom man skal ud og investere i tastatur og skærm.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede KarstenKL Praktikant
21. september 2016 - 13:29 #1
Har ikke meget viden om processor, grafikkort, ram osv. derfor jeg søger hjælp :)
Avatar billede Nina Forsker
21. september 2016 - 14:08 #2
Hej Karsten, for 4000 kr. får du ikke meget Stationær.

Hvis dette er dit absolutte budget for en computer ville jeg anbefale en bærbar,
der er Lenovo en god bærbar for den prisklasse, så evt
https://www.komplett.dk/product/892311/pcer/pc-baerbar/alle-baerbare/lenovo-ideapad-110-156-hd#

https://www.komplett.dk/product/891485/pcer/pc-baerbar/alle-baerbare/lenovo-ideapad-510-156-full-hd-mat
Denne her er lidt over dit budget men kan sige du får meget computer for pengene.

Evt. Spar op til en "Ordenlig" stationær fordi med 4000 kr, har du nok lige råd til at købe et motherboard og en CPU, det kommer du nok ikke så langt med.
Grunden til at Stationære netop er så dyre er fordi det er en investering ligesom en Bil, hvis man køber en scooter kan den ikke det samme som en bil.
Samt bilen er bygget til at holde en del mere år end en scooter. - Det samme med en computer.

Held og lykke med din søgen,
Mvh. Nina
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
21. september 2016 - 17:18 #3
KarstenKL du får ikke meget stationær PC for 4.000 kr. i forhold til en bærbar i dag. Der sælges langt flere bærbar og delene er derfor billigere i pakke tilbud.

Men fordelen ved en stationær PC vil være at du kan opgrader denne løbende og få en meget bedre computer om et årstid. Hvor du er nød til at udskifte hele bærbaren for at opgrader.

Stationær kunne du evt. starte med
https://www.mm-vision.dk/God-kontor-pc-vision-office
Og kan der efter opgraders via lidt tilkøb af 500-1500 kr. når du har råd (Men er nok kun en ide hvis du har mulighed lyst/interesse til at lærer lidt om hvad der sidder i din computer)
(OBS. har ikke skærm, tasture og mus med. Men sikker på du kan finde brugte dele eller venner der har noget til billige penge)

Bærbar skal du nok ud i noget i stil med
https://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-X540YA-DM085T/2559855?fv~baerbare_display-projektor-maks-oplosning=2075520-3688960&b=lenovo~asus~acer~msi~hp~apple~dell~fujitsu~microsoft~samsung&p=240000-320000&inv=1
Det der er vigtigt her er graffikortet evt. slå op på http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Alt på classe 3 kan bruges i lav opløsning - du skal nok ikke gå lavere classe 1-2 er bedre men også dyre løsninger. (Læs 6.000 kr. ++)