Avatar billede OOHHOO Juniormester
21. september 2016 - 20:46 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ingen lyd ved overspilning med videograbber.

Jeg har forsøgt at konvertere Hi8 film til digitale film.
Det hele fungerer fint, hvis det ikke lige var for lyden.
Det har vist sig umuligt for mig at lykkes med at få lyden med over.
Filmkilde er et Samsung Hi8 kamera VP-L850.
Kablet er et medfølgende SVideo kabel.
Videograbberen er en USB videograbber SVG 2.0.(SilverCrest).
Softwaren til arbejdet er Cyberlink PowerDirector v. 12.
Komputeren er en stationær, bundkortet er et GigaByte Ultra Durable med indbygget lydkort.
Jeg mener, jeg har prøvet alt (undtaget det rigtige åbenbart).
Jeg har fulgt vejledningen til punkt og prikke, og endda genindstaleret lydkortetes drivere. Jeg har endvidere forsøgt med en anden vieograbber med samme resultat.
Så nu er vi ved det sidste håb.
Er der nogen, som kan hjælpe med et godt råd?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2016 - 23:05 #1
svideo kablet alene er jo ikke nok, du skal samtidig have lydkabel
Avatar billede eurositi Ekspert
21. september 2016 - 23:34 #2
En videograbber har typisk 4 "hoveder":
- Sort (S-video, bedste billedsignal)
- Gult (Komposit, mest almindelige, men dårligere, billedsignal)
- Rødt (Stereo, højre kanal)
- Hvidt (Stereo, venstre kanal)

Du skal vælge mellem S-video og Komposit.
Men du skal altid samtidig benytte de to lydstik, da hverken S-video eller Kompositkablet overfører lyd).
Hvis ikke du har et RCA stereo > Mini jack kabel, kan det købes i næsten ethvert lokalt supermarked. Det ser sådan her ud:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41Ha6R2z8dL.jpg
Avatar billede OOHHOO Juniormester
22. september 2016 - 00:59 #3
Tusind tak til begge. Det virker.
Nu må jeg se, hvordan man lukker sørgsmålet ned