Avatar billede Jo7 Praktikant
21. september 2016 - 23:07 Der er 9 kommentarer

Slutpunktsgenerator i Windows Audio på lokal computer kunne ikke startes

Der er sket en masse rod ved min bærbare og nu er lyden forsvundet. Jeg har lokaliseret problemet til denne fejlmeddelelse:

"Tjenesten Slutpunktsgenerator i Windows Audio på Lokal computer kunne ikke startes.
Fejl 126: Det angivne modul blev ikke fundet."

Er der nogen der ved, hvordan jeg får fat i det modul?

Jeg har prøvet at køre "regedit" og under Windows Audio End Point ændret det til: %SystemRoot%\System32\AudioEndPointBuilder.dll og det bliver stående efter genstart.

Derefter kørte jeg "services", hvilket førte mig til ovenstående fejlmeddelelse.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2016 - 23:22 #1
Har du fejl i din enhedshåndtering (gule anmærkninger)?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2016 - 23:28 #2
Hvis du højreklikker på computer og vælger administrer og her går i tjenester og programmer og videre til tjenester.
Her i listen kan du finde  Slutpunktsgenerator i Windows Audio.
Står den der deaktiveret?
Den skal stå som automatisk.
Avatar billede Jo7 Praktikant
23. september 2016 - 13:11 #3
Den står som automatisk, men den er stoppet, og når jeg forsøger at starte den får jeg fejlmeddelelsen:

"Tjenesten Slutpunktsgenerator i Windows Audio på Lokal computer kunne ikke startes.
Fejl 126: Det angivne modul blev ikke fundet."
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2016 - 16:27 #4
Kan du systemgendanne til før problemet opstod?
Avatar billede Jo7 Praktikant
23. september 2016 - 17:46 #5
Det har jeg prøvet, men det hjælper ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2016 - 18:20 #6
#1 ?
Avatar billede Jo7 Praktikant
23. september 2016 - 18:33 #7
Jeg har prøvet at systemgendanne, men det hjælper ikke på problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2016 - 18:37 #8
??
Har du fejl i din enhedshåndtering (gule anmærkninger)?
Avatar billede Jo7 Praktikant
23. september 2016 - 18:44 #9
Jeg har problemer med nogle netværkskort (6to4, ISATAP #1, 2 og 3 og Teredo tunneling-adapter) ellers ikke