Avatar billede Slettet bruger
22. september 2016 - 06:15 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Formatering af PC (USB/Ekstern Harddisk)

Hej.

Jeg skal formatere min computer, og har for længe siden smidt mit CD-drev ud. Jeg har læst at man kan formatere med en USB nøgle, hvis man udpakker windows filerne på den. Men dette gør sig vel også gældende med en ekstern harddisk? Så er jeg i hvert fald fri for at skulle købe en USB pind.
Avatar billede Nina Forsker
22. september 2016 - 08:35 #1
Ja det kan du sagtens, du virker til at have styr på det med at installere Windows på din eksterne-hd.

Men sagen er at du skal boote fra dit USB, via din BIOS. Hvis du ikke ved hvordan man gør det så skal du bare holde
F12 nede når du starter din computer op, inden du når til login.
Så skal du under Boot,
Der vælger du dit USB som kommer frem.

Mvh. NIna
Avatar billede cht22 Professor
22. september 2016 - 09:33 #2
For at gøre så der kan bootes fra den eksterne harddisk der skal installeres fra kan du bruge programmet Rufus, hvis du har en ISO-fil med Windows.

https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2016 - 10:23 #3
Tusind tak til jer begge! Jeg går i gang med det samme. :)